مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی :

جشنواره‌های فرهنگی، گردشگری در نقده برگزارنخواهد شد

ارومیه (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خبر داد امسال برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری نقده مقرر شده بود یک جشنواره فرهنگی- گردشگری برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌های فرهنگی، گردشگری در نقده برگزارنخواهد شد

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، جلیل جباری، با اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال یکی از برنامه‌های اصلی این اداره‌کل برگزاری جشنواره‌های فرهنگی-گردشگری در شهرستان‌ها بود که در این راستا مقرر شده بود یک جشنواره فرهنگی - گردشگری در نقده با محوریت معرفی تپه و جام حسنلو در این شهرستان برگزار شود.

او افزود: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری این جشنواره فراهم نشد در حالی که برنامه‌ریزی‌ها و مقدمات لازم برای برگزاری جشنواره فرهنگی_گردشگری نقده با هماهنگی و دیدار با فرماندار این شهرستان انجام شده بود.

جباری گفت: یکی از محورهای مهم این جشنواره گرامیداشت یاد و خاطره افرادی بود که در کشف جام زرین حسنلو نقش مهمی داشتند که از جمله این افراد می‌توان به مرحوم امام‌قلی محمدی حسنلویی اشاره کرد و حتی مقرر شده بود سردیسی به پاس قدردانی از وی به دلیل کشف جام ساخته و در این جشنواره رونمایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با تجربه‌ای که سال‌های گذشته از برگزاری جشنواره ملی گردشگری، و جشنواره‌هایی مانند گیلاس اشنویه، بادام قوشچی و بیدمشک ارومیه به دست آمد، این موضوع اثبات شده است که برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی هر شهر دارد.

او عنوان کرد: نقده نیز با دارا بودن پایگاه ملی حسنلو از ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است که درصورت مهار کرونا با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی- گردشگری مختلف در سطح استانی و ملی سعی خواهد شد تا این ظرفیت‌ها هر چه بیشتر معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار