نامه ۶۰۰ پزشک و داروساز مازندران به وزیر بهداشت:

متاسفانه برخی افراد دارای قدرت، کنار کرونا و مقابل اهل درمان ایستاده‌اند

ساری (پانا) - ۶۰۰ عضو هیأت علمی، پزشک، دندانپزشک و داروساز مازندرانی در نامه‌ای به وزیر بهداشت و درمان، از رفتار برخی افراد دارای قدرت گلایه کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
متاسفانه برخی افراد دارای قدرت، کنار کرونا و مقابل اهل درمان ایستاده‌اند

بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی ، پزشک، دندانپزشک و داروساز مازندرانی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت از خدمات کادر درمانی و مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی کرده و خواستار حمایت بزرگان و مسوولین سیاسی و مذهبی و صاحبان قدرت در استان از دست اندرکاران حوزه سلامت شدند.

در متن این نامه خطاب به سعید نمکی آمده است:

ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی شما و همکاران محترم وزارت بهداشت و درمان، به خوبی آگاهید که از قریب به شش ماه قبل موج ابتلای به ویروس کووید ۱۹ در استان ما منجر به ابتلای تعداد زیادی از همشهریان و هم استانی های مازندرانی شده است. در طی این زمان برای مدت کوتاهی با همکاری و درک بالای تمام مردم آگاه و صبور موج ابتلای بیماری کاهش یافت. اما در طی قریب به دو ماه اخیر مجددا این موج تشدید شد و تعداد زیادی بیمار را به بیمارستانها و مراکز درمانی کشاند.

در تمام این مدت بیشترین حجم فشارها و بیشترین بار مسوولیت برای مقابله با این وضعیت بر دوش کادر درمان و بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان ها و مدیران عرصه‌ بهداشت و‌ درمان قرار گرفت. پزشکان، پرستاران، مدیران و فعالین عرصه بهداشت و درمان در تمام این شش ماه عزم کردند تا فداکارانه و بدون چشم‌داشت در کنار شما و مردم و در مقابل این مصیبت بشری بایستند و از سلامت مردم دفاع کنند. آسیب دیدن، بیماری و شهادت تعداد قابل ‌توجهی از همکاران ما خود گواه بر این ایثارگری و فداکاری است.

در این بین انتظار آن می‌رفت که تمامی مسوولین سیاسی و مذهبی، صاحبان قدرت، صاحبان تریبون‌های رسمی و غیررسمی نیز، همچون اهالی بهداشت و درمان، هم در کلام، هم در عمل و هم در سیاستگزاری‌های عمومی، با این ایثارگری‌ها همراهی کنند و بر زخم های این افراد مرهمی بگذارند. انتظار داشتیم تا از ابزارهای قدرت استفاده کرده و گره‌هایی که بر امور بیمارستانها افتاده را باز کنند. انتظار آن را داشتیم که در این بحران بشری، درکنار مردم و زحمت‌کشان بهداشت و درمان بایستند و در مقابل کرونا نه آنکه در کنار کرونا بایستند و در مقابل این ایثارگران. انتظار آن داشتیم تا اهل قدرت و سیاست برای اهالی درمان یار شاطر باشند، نه بار خاطر.

اما متاسفانه شاهد آن بوده‌ایم که برخی از این افراد دارای قدرت و تریبون، بجای آنکه مرهم بر زخم‌هایمان بگذارند، خود با استفاده از ابزارهای قدرت زخم هایی تازه خلق کردند، گوش به گزارشات غیرکارشناسانه و سوگرایانه دادند، و بجای هدایت رفتار درست عمومی، پشتیبانی از مردم و اهل درمان، و وضع کردن قواعد اجتماعی و حمایتی درست، بیمارستانها و مدیران خدوم را به تیغ تیز زبان خویش آزردند و رنج آنها را دو چندان کردند.

ما نویسندگان این نامه؛ پزشکان، اعضای هیات علمی و فعالین بهداشت و درمان استان مازندران؛ همچنان از بزرگان استان، صاحبان قدرت و مسوولیت، انتظار آن را داریم تا در برابر این مصیبت بشری و در کنار همکاران و مدیران این حوزه بایستند. در برابر این آسیب وارده به استان سیاست های حمایتی برای مردم اتخاذ کنند و برای پیشگیری از آسیب بیشتر به مردم و کادر درمان تلاش کنند تا همچون ید واحده در کنار کادر درمان، تلاش در قطع یا کاهش زنجیره انتقال بیماری داشته باشند.

این نامه به محمدباقر قالیباف ریاست مجلس شورای اسلامی، حسین علی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، احمد حسین‌زادگان استاندار محترم استان مازندران و مجمع نمایندگان استان مازندران رونوشت خورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار