یکی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز آخرین وضع کرونا در خوزستان را روایت می‌کند

هشدار درباره شکنندگی وضع سفید خوزستان با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم

 حسین کاملی : کرونا بین استان‌های مختلف سیال است

اهواز (پانا) - به گفته سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، به‌علت احتمال برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم چنانچه کنترل از سوی مراجع ذی‌صلاح صورت نگیرد، احتمال شکنندگی وضع موجود وجود دارد و ویروس کرونا بین استانهای مختلف سیال است.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درباره  شکنندگی وضع سفید خوزستان  با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم

حسین کاملی در گفت و گو با پانا با ارائه گزارشی از وضع شیوع و پایداری کرونا ویروس در استان عنوان کرد: در استان خوزستان پس از حدود شش ماه از شروع کرونا در اوایل اسفندماه سال گذشته تا اواخر تیرماه سال جدید، امروز شاهد خروج استان از وضعیت هشدار و سفید شدن بیشتر نقاط هستیم. تاکنون به‌جز یکی دو شهر استان در شهرهای مختلف استان شاهد سیر نزولی بستری در بیمارستان‌ها هستیم. به‌طوریکه در روزهای اخیر بجز بیمارستان رازی بقیه بیمارستان‌های مرکز استان، بی‌نیاز از پذیرش بیماران بدحال کرونایی هستند.

او در ادامه با تشریح شاخص‌های پایداری وضعیت سفید در استان توضیح داد: پایداری وضعیت سفید در استان به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی، شستن مرتب دست‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشت فردی و استفاده از ماسک باید ملکه ذهنی مردم شود. همچنین جلوگیری از تجمعات یک ضرورت است و مردم خوزستان بایستی از مسافرت به استانهای مجاور که هنوز شرایط سفید را تجربه نمی کنند پرهیز کنند.

کاملی در بخشی دیگر ضمن نام بردن از شهرهایی که هنوز در وضعیت قرمز هستند یادآور شد: بیشتر شهرهای استان خوشبختانه شرایط خوب پساکرونا را تجربه می کنند، بجز شهرهای آغاجری و ‌بهبهان؛ همه شهرهای استان وضعیت سفید را تجربه کرده اند و امیدواریم این دو شهرستان هم به جرگه سایر شهرهای استان بپیوندد که دور از واقعیت نیست. البته همجواری بهبهان با استان‌های مجاور و ترانزیت مسافرین از این گذرگاه مهم زمینی مزید بر علت و سبب بالابودن کرونا در این شهر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت سفید استان شکننده است اضافه کرد: همانگونه که تجربه استان‌های دیگر نشان می دهد پایداری حالت سفید بستگی به موارد زیادی دارد. چنانچه رهاسازی بصورت غیرکنترل شده صورت گیرد، مثلا پاساژها و بازارچه های محلی، وسایل نقلیه عمومی و ادارات و‌ دفاتر ارائه خدمات عمومی بی‌محابا عمل کنند و پروتکل‌ها را رعایت نکنند، امکان بازگشت پیک بیماری وجود دارد.

او در خصوص همین موضوع ادامه داد: ویروس کرونا بین استان‌های مختلف سیال است، پس برای پایداری وضع موجود علاوه بر رعایتهای پروتکل‌ها، جلوگیری از مسافرت‌های غیر ضروری بین استانی لازم است. همچنین در آستانه دهه محرم هم ضرورت رعایت اصول بهداشتی در طول مدت برگزاری مراسم‌های عزاداری خصوصا در زیر سطوح مسقف، مورد تاکید است.

کاملی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر با اشاره به پایداری وضعیت سفید در استان عنوان کرد: پایداری وضعیت سفید بستگی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، همکاری همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و ‌نظام آموزشی دانشگاه و آموزش و پرورش دارد. همانطور که می دانید، بازگشایی بی‌برنامه مدارس در سطوح مختلف و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در استان، می تواند وضعیت موجود را متزلزل کند و به‌علت احتمال برگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم چنانچه کنترل توسط مراجع ذی‌صلاح صورت نگیرد، احتمال شکنندگی وضع موجود وجود دارد.

او در پایان تاکید کرد: توجه به ذخیره ماسک و ذخیره دارویی استان و توجه به ریکاوری بیمارستان‌ها و پرسنل بهداشت و درمان برای ادامه وضعیت سفید استان مفید و ضروری به‌نطر می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار