افتخار آفرینی دانشگاه فرهنگیان در دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

تهران (پانا) - دانشجو معلم امیر قاسم  قاسمی از پردیس شهید باهنر اراک با ارائه ایده virtual reality  در جشنواره بین‌المللی حرکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان شایسته تقدیر را در بخش «ایده شو» کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتخار آفرینی دانشگاه فرهنگیان در دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، این ایده در نظر دارد که تا چند سال آینده تمام آزمایش‌های درسی و آموزش‌‌ها را به صورت ۳ بعدی و با یک عینک انجام دهد. به طوری که فرد در یک محیط کاملا شبیه سازی شده قرار بگیرد و بسیاری از موارد از قبیل آزمایشات را خودش انجام دهد و تجربه کسب کند، معلم فقط نکات اصلی آموزش را به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌دهد و آزمون‌های مجازی خود را برای قبولی افراد می‌گیرد‌. این تکنولوژی عنوان‌های مختلف آموزشی از قبیل فیزیک، شیمی، زیست، ریاضی، زبان، هنر و... را در بر می‌گیرد.

همچنین دانشگاه فرهنگیان در بخش دانشگاه‌های برتر در بین دانشگاه‌های ستادی عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد. جشنواره ملی حرکت ویژه انجمن‌های علمی دانشجویی با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده‌های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمن‌های علمی دانشجویی همه ساله توسط وزارت علوم تحقیات و فناوری برگزار می‌شود. اداره کل امور اجتماعی با ابلاغ بخشنامه در آذر ماه به استانها آثار انجمن‌های علمی را جمع آوری و بعد از داوری آثار دریافتی از 17 استان در قالب 38 اثر، آثار منتخب مرحله دانشگاهی در سامانه اینترنتی وزارت علوم بارگزاری شد.

سرانجام آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت پیش از ظهر سه‌شنبه 21 مرداد ماه 1399 به صورت مجازی در محل دانشگاه الزهرا (س) با حضور اینترنتی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

این جشنواره دارای حوزه‌های رقابتی شامل انجمن برتر، مسابقه و فعالیت خلاقانه، نشریه، کارآفرینی، اختراع، کتاب و یک بخش ویژه است. ۱۵۴۸ اثر علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، ۲۵۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها این آثار را داوری و ۱۰۰ دانشگاه در این جشنواره مشارکت کردند همچنین ۳۰ هزار اثر نیز در بخش بین‌المللی به ثبت رسید که این آثار از ۱۲۷ کشور ارسال شده است.

معاونت فرهنگی و اجتماعی ضمن تبریک به خانواده بزرگ دانشگاه فرهنگیان کسب این افتخار را به امیر قاسم قاسمی تبریک گفته و برای وی آرزوی تداوم موفقیت و درخشش در این عرصه را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار