معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش در حالت‌های مختلف آمادگی لازم و کافی را برای بازگشایی مدارس دارد

تبریز (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از آمادگی برای بازگشایی مدارس در حالت‌های مختلف خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش در حالت‌های مختلف آمادگی لازم و کافی را برای بازگشایی مدارس دارد

علیرضا کاظمی در آیین تجلیل از خبرنگاران پانا آذربایجان شرقی در محل باشگاه فرهنگیان استان، بیان کرد: خبرنگاران نقش مهمی در بصیرت افزایی مردم و شفاف سازی فضای جامعه دارند و به آن ها کمک می کنند تا به اطلاعات درست دست یابند و انتخاب صحیحی داشته باشند.

او ادامه داد: اگر امروز شاهد رشد دانش سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی کشور و رشد مهارت های جامعه در این حوزه ها هستیم بخش اعظمی از این ارتقاء در نتیجه تلاش های جامعه خبری است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود از آمادگی صد درصدی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برای بازگشایی مدارس در 15 شهریور ماه خبر داد و افزود: در این استان به خوبی تدابیر لازم برای تمامی مولفه ها و متغیرهای مورد نیاز بازگشایی مدارس که لازم است به روز شوند، اندیشیده شده و مقدمات لازم فراهم شده است.

کاظمی افزود: از رسانه ها می خواهیم تا به خانوده ها اطمینان کامل دهند آموزش و پرورش در حالت های مختلف آمادگی لازم و کافی برای بازگشایی مدارس را دارد و خانواده ها دغدغه سلامت فرزندانشان را نداشته باشند برای این که همه پیش بینی های لازم برای سال تحصیلی جذاب، بانشاط و متفاوت مدارس در نظر گرفته شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نگاه ما به پانا متفاوت از همه خبرگزاری های کشور است، گفت: نگاه ما به پانا تربیتی است و این مجموعه یکی از بهترین میادین برای نهادینه کردن مهارت های اجتماعی و سیاسی نوجوانان و تقویت روحیه مطالبه گری و پرسش گری دانش آموزان و در یک کلام تحقق اهداف ساحت های تربیتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در همین راستا امسال برای اولین بار اقدامات گسترده ای در پانا برای توسعه نقش پذیری اجتماعی دانش آموزان با استفاده از ظرفیت های خود پانا داریم.

کاظمی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های لازم، در مرحله اول 100 خبرنگار زبده استانی و سپس یک هزار و 500 خبرنگار حرفه ای منطقه ای و بعد 100 هزار خبرنگار حرفه ای مدارس را تربیت خواهیم کرد که برای تحقق این هدف، دوره های تربیت مدرس را طراحی کرده ایم.

او گفت: برنامه ریزی ها برای تربیت حداقل 200 خبرنگار زبده و اثرگذار به عنوان مدرس کشوری در افق یک ساله است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در کنار رویکرد تربیتی، پانا رویکرد حرفه ای همچون سایر رسانه ها را دارد و یکی از بازوان مهم و اطلاع رسانی اخبار به ویژه اخبار آموزش و پرورش است و به همین منظور سعی داریم تا مرجعیت خبری آموزش و پرورش را به پانا اختصاص دهیم.

کاظمی گفت: ماموریت پانا، تربیت نیروی انسانی برای کشور در تمامی حوزه ها است نه فقط آموزش و پرورش و دانش آموزان خبرنگار پانا برای تمامی رسانه های کشور تربیت می شوند.

در پایان این مراسم با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رییس سازمان دانش آموزی کشور، خبرنگاران فعال پانا و مسئولین و کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش استان و نواحی پنج گانه تبریز تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار