اجرای مراقبت‌های بهداشتی از خانه‌ها

بوشهر(پانا)_ معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت هم اکنون مراقبت‌های بهداشتی در سه سطح خانه‌های بهداشت، مراکز خدمات جامع سلامت و ستاد شهرستان انجام می‌گیرد اما با اجرای این برنامه سطح اول مراقبت‌ها توسط سفیران سلامت خانوار در سطح خانواده‌ها منتقل و وی به عنوان بازوی ما در ارتقای سواد سلامت خانوار فعالیت خواهد داشت.

کد مطلب: ۱۱۱۵۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای مراقبت‌های بهداشتی از خانه‌ها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، محمد مهدی خواجه‌ئیان در آیین اعلام شروع برنامه ملی "هرخانه یک پایگاه سلامت" که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: براساس برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت، از درون خانواده‌ها یک نفر که از توانمندی و مهارت کافی برخوردار است انتخاب و بعد از دریافت آموزش‌های لازم در ارتباط با سلامت به عنوان سفیر سلامت خانوار و رابط سلامت محله، آموزش‌ها را به خانواده و جامعه منتقل می‌کند.
وی اظهار کرد: اجرای این برنامه گامی موثر و اقدامی عملی در ارتقای سلامت جامعه خواهد بود که منجر به کاهش مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت و کاهش فشار کاری برروی نیروهای بهداشتی می‌شود.
خواجه ئیان ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، از روسای شبکه‌ها خواست با تمام امکانات در جهت اجرای برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت تلاش کنند.
مدیرگروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی گفت: آموزش به سفیران سلامت خانوار و رابطان سلامت محله با محوریت سه حیطه پیشگیری، درمان‌های اولیه، توانبخشی و در قالب 22 بسته آموزشی صورت می‌گیرد که این بسته‌ها در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه در دسترس است.
حمیدرضا رصافیانی ضمن تاکید بر اهمیت برنامه افزود:‌ برای سهولت آموزش‌ها نرم افزارهای مرتبط و رسانه‌های آموزشی نیز در دست تهیه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار