صادرات گیاهان دارویی ۱۲۰ درصد افزایش یافت

تهران (پانا)‌-مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از رشد ۱۲۰ درصدی ارزش صادرات گیاهان دارویی در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
صادرات گیاهان دارویی ۱۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، محمود بازاری اظهار کرد: آمارهای صادراتی محصولات گیاهان دارویی ایران طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸ حاکی از افزایش ارزآوری صنعت محصولات گیاهان دارویی طی ۹ ساله اخیر با رشد ۱۶۰ درصدی است.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: بر اساس آمارهای کارشناسی شده سازمان توسعه تجارت ایران، صادرات گیاهان دارویی طی ۴ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب ۱۲۰ و ۴۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

بازاری عنوان کرد: گیاهان دارویی از جمله ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل اقتصادی بخش کشاورزی است که در بسیاری از استان‌های کشور، در قالب گونه‌های متنوع جنگلی، مرتعی و زراعی تولید و بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اظهار کرد: از جمله گیاهان دارویی که در سال جاری با رشد مواجه بوده‌اند، می‌توان به افزایش صادرات کتیرا و نیز سایر محصولات نباتی به ترکیه و همچنین شیره آنغوزه تلخ و شیرین، تخم رازیانه و تخم گشنیز و عصاره و سایر شیره‌ها به کشور هندوستان و همچنین بازارهای اروپایی از جمله آلمان اشاره کرد.

به گفته وی، کشور آلمان یکی از اصلی‌ترین خریداران گیاه دارویی شیرین‌بیان است و کشورهای پاکستان، ترکیه و عراق عمده‌ترین خریداران گیاهان دارویی ایران در سال جاری بوده‌اند.

بازاری ادامه داد: بی‌تردید میزان ارزآوری صنعت گیاهان دارویی که دسترنج تولیدکنندگان و صادرکنندگان این محصولات به شمار می‌رود، نیازمند حمایت واقع‌بینانه از این صنعت است تا در سال‌های آینده شاهد پویایی، دوام و توسعه کسب و کارهای نوین در این صنعت باشیم.

گفتنی است، میز گل و گیاهان دارویی، تزئینی، خوراکی و صنعتی با حضور فعالان این بخش در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار