ساماندهی و سازماندهی نیروها و موضوع پروژه مهر از اولویتهای بازگشایی مدارس است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ساماندهی و سازماندهی نیروها و موضوع پروژه مهر، ۲ مقوله مهم و در راس فعالیت‌های این نهاد در آستانه بازگشایی مدارس است.

کد مطلب: ۱۱۱۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی و سازماندهی نیروها و موضوع پروژه مهر از اولویتهای بازگشایی مدارس است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، «ابراهیم محمدی» در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: سازماندهی نیروی انسانی در استان از دی ماه ۱۳۹۸ شروع شده ‌است و سعی شده تا ۱۵ شهریورماه که تاریخ بازگشایی مدارس است تمام اقدامات لازم انجام شود و کلاسی بدون معلم نباشد.

وی افزود: بر اساس دستور العمل بازگشایی مدارس برای آغاز سال تحصیلی در سه حالت و وضعیت قرمز، زرد و سفید انجام می‌شود و کلاس‌ها به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری در بستر شبکه شاد تشکیل خواهد شد.

وی بیان کرد: در وضعیت سفید فعالیتها به شکل عادی خواهد بود، اما پیش‌بینی سیاستگذاران این است که آموزشها براساس وضعیت زرد و یا قرمز اتفاق بیافتد در وضعیت قرمز آموزشها از طریق فضای مجازی اتفاق می افتد که نمود ان بستر شاد است.

محمدی اظهار داست: برای دانش آموزانی که به بستر شاد دسترسی ندارند جزوات و درسنامه هایی تهیه شده‌است تا هیچ دانش اموزی از چرخه آموزش بازنماند و دسترسی دانش اموزان به وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی بررسی و اطلاعات آن تهیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بیش از 20 هزار محتوای آموزشی در شهرستان تهیه شده است تا اموزشهای مجازی همراه با آموزش تلویزیونی ارائه شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات با همکاری ستاد پیشگیری از کرونا در کشور و استان رقم زده می‌شودبیان کرد:در حالت زرد نیز برای همه دانش اموزان حداقل 2 روز حضور در مدارس پیش‌بینی شده و بقیه به صورت غیر حضوری خواهدبود.

وی با اشاره به ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی نیز بیان کرد: این استان در این زیمنه کمبود داشت که با سازماندهی به موقع این موارد را رفع کرد.

محمدی با اشاره به اینکه در این راستا 51 جلسه به شکل ویدئو کنفرانش برگزار شده است بیان کرد: به این وسیله می‌توانیم سیاستهایی که وجود دارد را به راحتی به روسا منتقل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق آماری که اخذ شده 2 هزار و 539 نفر شرایط بازنشستگی را دارند که یکهزار و 864 نفر تا امروز استمرار خدمت دادند که کمک بزرگی برای اموزش و پرورش استان است.

وی بیان کرد: امسال از طریق کنکور 870 نفر وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و سهمیه استخدام هم یکهزار و 530 نفر است که بی نظیر است و منتظر دریافت دستور العملها هستیم که بتوانیم ازمونهای لازم را برگزار کنیم.

محمدی با اشاره به اینکه سه هزار و 720 نفر نیروی حق التدریس در استان مشغول تدریس هستند بیان کرد: برای کسری نیروی انسانی راهکارهای دیگری داریم که معلمان تمام وقت با 30 ساعت تدریس در هفته و استفاده از ظرفیت بازنشستگان از جمله این راههاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار