نائب رئیس شورای اسلامی شهر رباط‌کریم:

نقش سمن ها در مسائل اجتماعی بسیار موثر است

رباط کریم (پانا)- صبح امروز نشست هم اندیشی مسئولین شهرستان رباط کریم در فرهنگ سرای این شهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش سمن ها در مسائل اجتماعی بسیار موثر است

محمد تقی قاسمی لو نائب رییس شورای اسلامی شهر رباط کریم ضمن قدردانی از سمن ها گفت: با وجود تمامی سختی های موجود در جامعه سازمان های مردم نهاد با درکی آگاهانه و شوری نشأت گرفته از شعور اجتماعی در کنش موثر با محیط پیرامون خود هستند و در سال های اخیر با دست یابی به بلوغ فکری و عملی توانسته اند بازویی توانمند و تکیه گاهی مطمئن در عرصه های گوناگون مدیریت شهری،فرهنگی و اجتماعی همراه و یاور مردم به شمار آیند.

او نفع عمومی و کاهش مشکلات اجتماعی را از اهداف اصلی این نهاد دانست و گفت: سمن ها در ایران در 14 حوزه فعالیت می کنند که از جمله بهداشت و سلامت،محیط زیست،گردشگری و سایر حوز های دیگر.

او ادامه داد: از نظر ما سمن ها یک فرصتی هستند تا جامعه را در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت دهند و ما برای رسیدن به جامعه قدرتمند نیازمند مشارکت و همکاری ثمن ها هستیم

قاسمی لو افزود: شورای شهر باید زمینه های مشارکت مردم در شهر را فراهم سازند چرا که حفظ و ارتقا سرمایه های اجتماعی در سایه فعالیت های گروه های مردم نهاد میسر خواهد بود و در همین راستا نمی توان از نقش ارزشمند گروه‌های مردم نهاد غافل شد.

عضو شورا شهر رباط کریم افزود: در شهرستان باط کریم حدود 12 سازمان مردم نهاد وجود دارد که فعالیت های بسیار ارزنده ای در شهرستان انجام می دهند خصوصا در کاهش آسیب های اجتماعی.

در ادامه امام جمعه شهرستان رباط کریم با تبریک روز مباهله و سالگرد بازگشت آزادگان به کشور گفت: زندگی حماسی آزادگان در دوران اسارت برگ زرینی در تاریخ پر افتخار کشور است و ملت ایران می تواند حماسه مقاومت آزادگان را تا ابد به رخ جهانیان کشانند و فخر فروشی کنند.

او گفت: آزادگان ما نماینده نسلی بودند که با توکل بر خدا تن به تحقیر ایران و ایرانی ندادند تا از ارزش ها و نوامیس و همچین از مرز های ملی دفاع کنند در 8 سال دفاع مقدس تمام ایمان ملت ایران در برابر کفر ملت های جنگ طلب ظاهر شد.

ترابی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس دست یاری خداوند بود تا باعث شد رزمندگان ما در برابر رژیم عراق که از قدرت های بزرگ دنیا حمایت می شدند مقاومت کنیم و در مقابل ظلم آنان پیروز شویم.

امام جمعه رباط کریم افزود:بازگشت آزادگان به کشور یعنی ورود خزائن ایثار و مقاومت برای سرمایه گذاری عزت و عظمت ایران برشمرد که نشانه بارز دین باوری و ولایت محوری هستند که جانبازی در راه اسلام و قرآن و وطن کردند.

ترابی با اشاره به شعار آزادگان مبنی بر پاک باش و ولایتمدار گفت: اسلام قدرت و حکومت را هدف نمی داندبلکه وسیله ای برای خدمت به مردم می باشد و مسئولین باید از این فرصت جهت خدمت هرچه بیشتر به مردم استفاده کنند چرا که عمر این مسئولیت ها کوتاه است پس باید از فرصت کوتاه جهت خدمتگذاری صادقانه استفاده نمود.

نماینده عالی دولت ذر رباط کریم نقش سازمانهای مردم نهاد را در تحقق توسعه و مداخلات اجتماعی قابل توجه و توانمدسازی آنها را ضروری دانست و گفت: اگرچه سمن ها می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کنند اما به نظر می رسد عدم بستر سازی مناسب در این زمینه ، عدم آگاهی دقیق مردم از فعالیت های این تشکل ها اثربخشی فعالیت های آنها را کم رنگ کرده است و واگذاری امور به سمن ها در حوزه های مختلف باید اولویت مسئولان باشد.
وی با اشاره به نامگذاری ۲۰ تا ۲۶ مرداد ماه به نام هفته مشارکت ها بر لزوم تقویت فعالیت سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه تاکید کرد وافزود: با توجه به اهمیت مشارکت در توسعه بخش های مختلف لازم است در این هفته برنامه های مختلفی به منظور آگاهی عمومی از فعالیت این تشکل ها برگزار و برای جلب همکاری های مردم تلاش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار