برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا

بیرجند(پانا)_علی قاسمی مسئول بسیج فرهنگیان استان خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا

مسئول بسیج فرهنگیان استان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار پانا گفت:شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس شرایطی را ایجاد کرد که سیستم تعلیم و تربیت به دنبال روش های نوین برای آموزش دانش آموزان رفت، روش های ابتکاری و خلاقانه که باعث شد تعلیم و تربیت ادامه داشته و آموزش هیچ گاه تعطیل نشود،لذاتجربیات و ابتکاراتی را که در سطح استان و کشور قابل اجرا هستند را جمع آوری کرده تا در شرایط خاص و بحرانی که امکان برگزاری کلاس ها به صورت حضوری نباشد، از آنها استفاده کنیم.
او ادامه داد: اهداف این جشنواره، کمک به دستگاه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت عمومی کشور در دوران کرونا و شرایط مشابه ،شناسایی نقاط ضعف آموزش مجازی اجرا شده و راهکار های اصلاح آن؛ انتشار ایده ها، تجربیات و راهکار ها برای آموزش و پرورش مجازی با همکاری مستقیم دانشگاه فرهنگیان و بسیج فرهنگیان و نهاد های مختلفی که در بحث تعلیم و تربیت فعال هستند، است.
علی قاسمی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان محور قرار گرفته است، گفت: این دانشگاه،انجام مطالعات و پژوهش های کاربردی و تولید دانش مورد نیاز آموزش و پرورش را بر عهده دارد و مرکز ثقل اصلی نظام آموزش و پرورش کشور است.
مسئول بسیج فرهنگیان استان افزود: ریاست این جشنواره بر عهده دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام و دبیر اجرایی این جشنواره بسیج فرهنگیان است.
او با بیان اینکه این جشنواره پنج محور اصلی دارد، افزود: یادگیری موثر،زیر ساخت،الگو های تربیتی موثر نظام آموزشی، مدیریت نظام آموزشی در شرایط کرونا و سایر موضوعات قابل طرح از جمله ی این پنج محور هستند.
قاسمی، تاکید کرد:دانش آموزان،معلمان،والدین، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، دیگر اساتید و دانشجویان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
او با اشاره به اینکه هر کدملی فقط یک ایده می تواند ثبت کند، عنوان کرد: ایده ها می تواند در قالب های مختلف مثل نقاشی،کاریکاتور،فیلم کوتاه،دل نوشته،دست نوشته و پیشنهاد دو خطی و هر شکل دیگری باشد.
قاسمی گفت: علاقه مندان می توانندتا پنجم شهریور ماه آثار خود را در سایت جشنواره به نشانی ww.sci-cbo.ir بارگذاری کنند. آثار توسط کمیته داوری استان تا ۱۲ شهریور ارزیابی شده و به ایده های برتر در سطح استان جوایزی اهدا خواهد شد.
او، در ادامه با ابراز امیدواری برای ایده های برتر استان؛ تصریح کرد: ایده های برتر استانی به مرحله کشوری راه می یابند و تا پایان شهریور مورد ارزیابی قرار می گیرند؛ اگر شرایط محیا باشد اجلاسیه جشنواره به صورت حضوری و اگر نباشد به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد.
مسئول بسیج فرهنگیان استان گفت: ستاد استانی این جشنواره به ریاست دکتر مهدی زاده و نائب رئیس بسیج فرهنگیان آمار را رصد می کند که بر طبق آخرین اطلاعات به دست آمده استان خراسان جنوبی بیشترین میزان ثبت نام و رتبه دوم از نظر تعداد آثار ثبت شده را در کشور دارد.
قاسمی در پایان گفت:جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا ، شانزدهمین جشنواره‌ علمی بسیج فرهنگیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار