مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبرداد:

سنجش 4 هزار و610 نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت استان

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت تا کنون 4 هزار و 610 نفر نوآموز بدوورود به دبستان ارزیابی اولیه شده اند.

کد مطلب: ۱۱۱۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سنجش 4 هزار و610 نوآموز در پایگاه های سنجش سلامت استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، رشید قربانی هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری دانش آموزان به منظور جای دهی درست در نظام آموزشی، مداخله به هنگام، ارایه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش عنوان کرد.

وی افزود : از تعداد 4 هزار و 610 نفر نوآموز ارزیابی شده در پایگاه های سنجش ، 204 نفر مشکوک به مشکل بینایی، 90 نفرمشکوک به مشکل شنوایی ،12 نفر دارای مشکلات جسمی-حرکتی و617 نوآموز نیز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکردند و به مرحله تخصصی ارجاع گردیدند.

قربانی گفت: 150 نفر نیروی اجرایی تخصصی در 21 پایگاه اولیه و مجازی در10شهرستان با ارزیابی شنوایی، بینایی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا پایان شهریورماه برعهده دارند .

وی بابیان اینکه تاکنون 12هزار 700 نوآموزاستان درسامانه ی سنجش سلامت نوبت گیری کردند، اظهارکرد: درشرایط کنونی بیماری کرونا نوبت گیری در سامانه با فاصله نیم ساعت انجام گرفته و هرپایگاه سنجش روزانه تعداد 20نفر نوآموز را ارزیابی نموده وساعت کاری در نوبت صبح از 8 تا 13 ودر نوبت بعدازظهر از ساعت 14 تا 19 با رعایت کلیه موارد بهداشتی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه ارزشمند سنجش برای بیست وششمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش،کمک به بهبود کیفیت آموزشی وکنترل عوامل مؤثر بر افت تحصیلی در دو مرحله مقدماتی(غربالگری) وتخصصی همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

وی گفت: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان به نحوی دارای مشکلات جسمی، حسی یا رشدی هستند و تشخیص به موقع این کودکان نه تنها می تواند از بروز و تشدید معلولیت ها در آن ها جلوگیری نماید بلکه در رفع مشکلات آموزشی آنان نیز موثر است و تشخیص ندادن به موقع مشکلات آسیب های جبران ناپذیری را دارد .

قربانی در ادامه افزود: 27 هزارو 434 نفر نوآموز بدوورورد به دبستان در برنامه سنجش سلامت جسمانی وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان استان در سال تحصیلی 99-98 مورد ارزیابی های اولیه و تخصصی قرار گرفته و به مدارس معرفی گردیدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار