یک مدرس دانشگاه: انجمن اولیا و مربیان هیچ نقشی در انتخاب مدیر مدرسه ندارد

اکنون خانواده باید مسئولیت آموزش را برعهده بگیرد

تهران (پانا) - مدرس دانشگاه و فعال نظام آموزشی با بیان اینکه اکنون و در شرایط کرونا خانواده باید مسئولیت آموزش را برعهده بگیرد، تاکید کرد که انجمن اولیا و مربیان هیچ نقشی در انتخاب مدیر مدرسه ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
یک مدرس دانشگاه: انجمن اولیا و مربیان هیچ نقشی در انتخاب مدیر مدرسه ندارد

محمدعلی اسماعیل زاده، مدرس دانشگاه و فعال نظام آموزشی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش با بیان اینکه پنجمین فرزندم امسال وارد کلاس اول می‌شود و یک فرزندم از نظام آموزش و پرورش فارغ التحصیل شده است گفت: «در تهران، در روستاها و شهرستان‌هایی عضو انجمن اولیا و مربیان و عضو انجمن‌های اولیا و مربیان در منطقه بوده‌ام. به عنوان مشاور مدیران ارشد و مولف کتاب درسی فعالیت کرده‌ام و به بسیاری مدارس ایران رفته‌ام و تدریس کرده‌ام.»

وی درباره کارایی انجمن اولیا و مربیان گفت: «تجربه‌ای که طی سالیان گذشته داشته‌ام این بوده است که هرجا مدیر مدرسه همراه بوده فضا باز بوده است اما هرجا نگاه مدیر مدرسه به انجمن اولیا و مربیان، نگاه قلک بوده است کار پیش نرفته است.»

اسماعیل زاده با اشاره به موانع پیش روی انجمن اولیا و مربیان برای مشارکت فعالتر در امور مدارس افزود: «ساختار است که رفتارها را مشخص می‌کند. مدیر مدرسه در این ساختار چگونه انتخاب می‌شود؟ یک مرتبه چند سال پیش طرحی را پیشنهاد و به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال کردیم مبنی بر اینکه روند انتخاب سلسله مراتبی مدیران مدارس تغییر کند و این انتخاب از پایین به بالا باشد.»

این مدرس دانشگاه و فعال نظام آموزشی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان هیچ نقشی در انتخاب مدیر مدرسه ندارد گفت: «صورت مسئله روشن است؛ بچه‌های ما قرار است رشد کنند و ما باید کمک کنیم که این مسیر را بهتر طی کنند. از سوی دیگر قصه کرونا به وسط آمده و شرایطی که قبلا وجود داشت و چند ساعت بچه‌ها به مدرسه می‌رفتند و خیالمان راحت بود که مسئولیت به دولت سپرده شده تمام شد و اکنون خانواده باید مسئولیت آموزش را برعهده بگیرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار