اهدای چهار عضو بدن بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید

یاسوج (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد اهدای چهار عضو بدن یک بیمار مرگ مغزی از بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید.

کد مطلب: ۱۱۱۵۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اهدای چهار عضو بدن بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید

کامبیز کشاورز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این اعضا شامل ۲ کلیه، کبد و پانکراس متعلق به یک جوان ۲۴ ساله است.

او افزود: کوروش تبادار، از اهالی بخش چاروسا بدنبال سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده و در ‌آی سی یو بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیمار با رضایت خانواده نوع دوستش به ‌اتاق عمل بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال یافت تا برداشت اعضا انجام پذیرد.

کشاورز عنوان کرد: تیم جراحی پیوند اعضای شیراز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج اعضای بدن جوان ۲۴ ساله را پس از خارج کردن از بدن وی به بیمارستان پیوند بوعلی سینا شیراز انتقال و به بیماران نیازمند پیوند زدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این پنجمین مورد از اهدای عضو بیماران مرگ مغزی از ابتدای امسال تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد است.

کشاورز تصریح کرد: امید است این فرهنگ نیکو، بیش از پیش در این دیار نهادینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار