محسن بیگی: در مناطق قرمز به احتمال قوی امکان برگزاری کلاس درس حضوری نداریم و تجمع بالای ۱۰ نفر ممنوع است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه اخیرا اخباری مبنی بر برگزاری هر روزه کلاس‌های درس در مدارس غیردولتی با جمعیت پایین دانش آموز در هر کلاس منتشر شد، اعلام کرد مدارس تابع دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی هستند که صادر و ابلاغ می‌شود و تفاوتی میان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۱۱۵۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
محسن بیگی: در مناطق قرمز به احتمال قوی امکان برگزاری کلاس درس حضوری نداریم و تجمع بالای ۱۰ نفر ممنوع است

به گزارش ایسنا، محمد محسن بیگی درباره تخصیص سرانه بهداشتی و ضدعفونی مدارس برای سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریورماه اظهار کرد: بودجه ضدعفونی مدارس در سال قبل ۱۰۰ میلیارد تومان بود که توزیع و مصرف شده است.

وی افزود: برای امسال از سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده‌ایم اعتباراتی که برای بخش بهداشت و سلامت پیش بینی شده را سریع‌تر اعلام و تخصیص دهند که بتوانیم میان استان‌ها توزیع کنیم. تا کنون تخصیصی در این زمینه نداشته‌ایم.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شروع سال تحصیلی از نیمه شهریور خواهد بود، گفت: سناریوها بر حسب سه وضعیت قرمز، سفید و زرد پیش بینی شده است. اکنون امکان اینکه وضعیت ثابتی را برای یک شهر و استان تعیین کنیم وجود ندارد؛ اما به خانواده‌ها اطمینان می‌دهیم که سناریوهای بازگشایی مدارس با در نظر گرفتن اولویت سلامت دانش‌آموزان و عدم قطع چرخه آموزش تدوین شده است.

محسن بیگی در پاسخ به اینکه اخیرا اخباری مبنی بر برگزاری هر روزه کلاس‌های درس در مدارس غیردولتی با جمعیت پایین دانش آموز در هر کلاس منتشر شد، گفت: مدارس همه تابع دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی هستند که صادر و ابلاغ می‌شود و تفاوتی میان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مناطق قرمز به احتمال قوی امکان برگزاری کلاس درس حضوری نداریم و قاعدتا تجمع بالای ۱۰ نفر ممنوع است. امکان تشکیل کلاس حتی در نرم‌های پایین وجود ندارد، اما جایی که وضعیت مناطق بهتر و نرم بچه‌ها پایین‌تر است ترجیح بر برگزاری حضوری است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش افزود: اما در مجموع همه تابع پروتکل‌هایی هستند که در حال تدوین است و اگر ابلاغ شود همه بخش‌های آموزشی موظف به اجرای آن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار