ابلاغ مصوبه تعیین سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی

تهران ( پانا) - دولت مصوبه مربوط به اصلاح ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات درخصوص تعیین و اعمال محدودیت در سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ مصوبه تعیین سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در جلسه هیات وزیران مورخ ۸ مرداد ۱۳۹۹، پیشنهاد اصلاح ماده (۱۰) آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات موضوع تعیین و اعمال محدودیت در سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی به تصویب رسید.

پیشنهاد فوق با توجه به توافق صورت گرفته در جلسه مورخ ۶ مرداد ۱۳۹۹ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و با کسب نظر مشورتی اتاق بازرگانی، با هدف تقویت روند صادرات و صیانت از عملکرد تجار فعال در حوزه صادرات و مدیریت نحوه بازگشت ارز صادرکنندگان در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولت، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بررسی و تصویب در هیات دولت ارایه شده بود.

به موجب مصوبه هیات وزیران، سقف ارزش کالای صادراتی برای دریافت کنندگان کارت بازرگانی برای سال اول پانصد هزار دلار و برای سال دوم دو میلیون دلار تعیین شد. لیکن واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری، از سقف ارزش کالای صادراتی مستثنی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار