سالانه 185 تن عسل در نی ریز تولید می شود

نی ریز (پانا )-مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، از تولید سالانه 185 تن عسل به ارزش بیش از 70 میلیار ریال در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سالانه 185 تن عسل در نی ریز تولید می شود

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز، علیرضا علی قرایی با بیان اینکه عسل تولیدی علاوه بر مصارف داخلی، به برخی کشورهای خارجی از جمله حوزه خلیج فارس صادر می شود گفت: در حال حاضر تعداد 213 زنبوردار با بیش از 20 هزار کلنی کندوی زنبور عسل در نی ریز فعالیت می کنند که با توجه به وسعت شهرستان و داشتن مراتع مناسب و آب و هوای سازگار با پرورش زنبورعسل، امکان افزایش تعداد کندوها و تولید بیشتر این محصول نیز وجود دارد.
وی افزود: 165 نفر از بهره برداران عضو شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان هستند که تلاش می کنیم با ترغیب زنبورداران ، بخش تعاونی ها را تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: کمبود شکر، نبود ایستگاه تولید و پرورش ملکه در شهرستان، نبود کارگاه تولید کندو و همچنین صنایع بسته بندی مناسب از مشکلات این بخش در شهرستان نی ریز است که می طلبد زنبورداران منطقه و مسوولان مربوط به منظور رفع موانع و ایجاد اشتغال و تولید، گامهای موثری بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار