در گفت‌وگو با پانا

هافبک ایرانی تیم ملی فوتبال جوانان سوئد: دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم

تهران (پانا) - ستاره ایرانی تیم ملی جوانان سوئد ابراز امیدواری کرد که روزی بتواند برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان برود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
هافبک ایرانی تیم ملی فوتبال جوانان سوئد: دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم

در بین فوتبالیست‌های جوان ایرانی که در خارج از ایران در سطح بالا و متوسط لیگ‌های حرفه‌ای فوتبال بازی می‌کنند، بعضی اسامی هستند که شاید به ندرت به گوش رسیده باشند اما با توجه به حضور موفقی که در کشورهای اروپایی دارند و البته نظر به داشتن اقامت کشوری در قاره سبز، توسط فدراسیون فوتبال آن کشور رصد شده و به آرامی در تیم‌های ملی رده سنی حضور پیدا می‌کنند تا به تیم ملی بزرگسالان برسند. ماجرایی که درباره دنیل ارزانی در تیم ملی استرالیا و دالهو ایراندوست در تیم ملی سوئد رخ داده است.

یکی از این بازیکنان که در فوتبال اروپا حضور موفقی را دنبال می‌کند، پایا پیچکاه است. هافبک 20 ساله که در قائمشهر متولد شد اما طی چند سال اخیر راهی سوئد شد و در تیم سوند «سوال» در دسته اول سوئد بازیکن اصلی تیم است و مهم‌تر اینکه با عملکرد خوبی که داشته در تیم ملی جوانان سوئد هم جایگاه خوبی پیدا کرده است.

این بازیکن جوان در گفت‌وگو با پانا درباره آغاز فصل جدید لیگ یک سوئد پس از تاخیر ایجاد شده به علت شیوع کرونا ویروس گفت: « بازی‌ها به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد و مسابقات لیگ شروع نشد. حالا هم که شروع شده، بازی‌ها به صورت فشرده و یک روز در هفته استراحت و دو روز مسابقه در هفته برگزار می‌شود.»

وی ادامه داد:« قرنطینه به صورت فشرده نبود و فقط اوایل مارس که ویروس کرونا تازه به سوئد آمده بود دو هفته تمرین تیم تعطیل بود ولی مسابقه از سوی فدراسیون فوتبال تعطیل شد و تمرینات در دو هفته تعطیلی در منزل انجام می‌شد. بدنم در دوران قرنطینه کمی افت کرد ولی 3 ماه فرصت داشتیم تا دوباره تمرینات را شروع کنیم و به حالت اولیه برگردیم. »

اما مهم‌ترین بخش از گفت‌وگو با این بازیکن جوان به سوال درباره تیم ملی فوتبال ایران اشاره داشت. پیچخا درباره احتمال حضورش در تیم ملی فوتبال ایران گفت: « دوست دارم در تیم ملی فوتبال ایران بازی کنم اما موقعیتی پیش نیامده است و پیشنهادی هم نداشتم ولی هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ام که بخواهم بین ایران و سوئد انتخابی داشته باشم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار