دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: خبر رفتنت ما را از خواب بیدار کرد

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: خبر رفتنت ما را از خواب بیدار کرد

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم بهناز محمدی‌نسب دانش‌آموز دوره ابتدایی از استان چهارمحال و بختیاری خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« از چه برایت بگویم سردار؟ از کجا شروع کنم؟ از صبح جمعه‌ای که دل همه را شکستی؟ دل همه را سوزاندی؟ از صبح جمعه‌ای که از شب قبلش نقشه‌ها در سرمان بود برای بهتر گذراندن جمعه‌ای دیگر... نقشه‌ها کشیدیم که چگونه تعطیلات‌مان را خوش باشیم و از فکر خوشی فردا خواب به چشم‌مان نمی‌آمد... درست همان لحظه که تو برای راحتی و آسایش ما در سفر بودی برای همیشه به سفر رفتی... ولی خودمانیم... دمت گرم فرمانده...خبر رفتنت هم ما را از خواب بیدار کرد... نه از خوابِ خواب... بلکه از خواب غفلت... گویا خواستی از هر روضه‌ای یکی را برای شهادتت انتخاب کنی از حضرت مادر در آتش سوختنت را، از حضرت پدر مالک اشتر داشتنت را، یتیم‌نواز بودنش را، از قاسم نامش را، از علی‌اکبر ارباً ارباً شدنش را.

از علی‌اصغر گلوی بریده‌اش را. از عباس(ع) چه بگویم؟ دست‌بریده‌ات را. علمدار بودنت را. فرمانده بودنت را، ساقی بودنت را، ولایت مدار بودنت را.

این شعر را بر زبان‌هایمان جاری کردی: ای اهل حرم میر علمدار نیامد! علمدار نیامد!

ولی من می‌گویم اتفاقاً، ای اهل حرم میر علمدار خوش‌آمد حاج قاسم به وطن آمد! خوش‌آمد!

خوش باشی فرمانده قلب‌ها، نامت تا ابد بر دل‌ها و زبان‌هایمان و بر تاریخ‌ جاودان خواهد ماند.

«شهادتت مبارک حاج قاسم»

من شما را از نزدیک ندیده بودم ولی اخبار رشادت‌ها و ایثارگری‌های شما را در لبنان، عراق‌، سوریه بسیار شنیده‌ام و در زمانی که تصویر شما را در تلویزیون و اخبار می‌دیدم، به خودم می‌بالیدم که یک ایرانی هستم که فرمانده و سردار کشورم این‌گونه شجاع و فداکار است. با این‌همه افتخار، درجه خود را سربازی بیش نمی‌خواندی که این هم نشان تواضع و فروتنی شما بود. تو همیشه یار مردم بودی و در مشکلات پشتیبان و همراه مردم بودی. سردار‌، ما را ببخش که تو را آن‌گونه که باید‌، نشناختیم. سردار ما را ببخش که درجه‌ای بالاتر از سپهبد نداریم که بر سینه‌ات بزنیم. زمانی که صبح 13 دی روز جمعه، ملت ایران خبر شهادتت را شنید، ایران در غم و اندوه فرورفت. شاید دشمن یک‌لحظه شاد شد ولی باید بداند شادی او طولانی نخواهد بود چون با این کار غیراخلاقی همه ملت ایران سردار سلیمانی شدند که حاضرند جانشان را فدای ولایت و رهبر و کشور کنند. آسمانی شدنت مبارک ای مرد مبارز، ای کسی که به گفته رهبرم مزد همه مجاهدت‌هایت را گرفتی! زیرا که هیچ جایگاهی دیگر برازنده تو نبود الا شهادت! ما جوانان و نوجوانان این کشور، به تو می‌گوییم آسوده باش و آرام بگیر، اکنون زمان آن رسیده که فرزندان این مملکت انتقام سختی از دشمنان نظام و انقلاب بگیرند. سردار سلیمانی تا همیشه ایران و جهان زنده و باقی است فقط از تو می‌خواهیم دعا کنی برای سربلندی اسلام و ایران!»

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» اردیبهشت ماه 99 در مراسمی با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد. این کتاب به همت سازمان دانش‌آموزی کشور و با مشارکت سازمان‌های دانش‌آموزی سراسر کشور گردآوری و به چاپ رسیده است. «کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مبتنی بر 5 بخش از مجموعه پیام‌ها، متن وصیت نامه، منتخب دلنوشته‌های دانش‌آموزی، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شخص حاج قاسم سلیمانی و بخش تصاویر است.

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار