رستم‌وندی: جامعه جوان ظرفیت بسیار بزرگی برای هرگونه اقدام و اصلاح امور در کشور محسوب می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اجتماعی گفت وزارت کشور در چندسال گذشته همکاری خوبی با وزارت ورزش و جوانان داشت و منجر به گره گشایی بزرگ در فعالیت تشکلهای جوانان در کشور شد.

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رستم‌وندی: جامعه جوان ظرفیت بسیار بزرگی برای هرگونه اقدام و اصلاح امور در کشور محسوب می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، تقی رستم وندی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در نشست وزرای کشور و ورزش و جوانان با مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد جوانان با اشاره به اینکه در آستانه هفته تشکلها و مشارکتهای اجتماعی هستیم، گفت: جلسه امروز به جهت کمی و کیفی راهبردی و مهم تلقی می شود. افرادی که در جلسه حضور یافته اند نماینده بیش از سه هزار تشکل جوانان در کشور هستند.
وی افزود: این فراگیری و گستره کمی جوانان نکته بسیار مهمی است که ظرف سالهای اخیر چنین گستره ای یافته و هم به جهت کیفی در شرایطی که کشور به جهت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیش رو دارد و دشمنان نظام از همه جهات در حال اقدام هستند، جمع های جوانان به صورت تشکلها تلاش برای اقدام و اصلاح حوزه های گوناگون کشور انجام می دهند، به هرحال نشان دهنده وجود انگیزه، امید و نشاط در بین جوانان کشور است.
رستم وندی ادامه داد: همین روحیه باعث تحقق و استمرار اصل پیروزی انقلاب و مقاومت کشور در دوره جنگ و تحریم ها تا به امروز بوده است.
رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، گفت: در این بیانیه خطاب به جوانان توصیه کردند که در گام دوم انقلاب شانه های خود را زیر بار مسئولیت و مدیریت و هدایت کشور قرار دهند.
رستم وندی با اشاره به جامعه جوان ۳۶ میلیونی کشور و با بیان اینکه این جامعه جوان ظرفیت بسیار بزرگی برای هرگونه اقدام و اصلاح امور در کشور محسوب می شود، عنوان کرد: این جامعه بزرگ احتیاج به برنامه ریزی، سازماندهی، ایجاد تشکیلات دارد که بحمدا... در سالهای اخیر، وزارت ورزش و جوانان به خوبی از عهده این کار برآمده است.
رئیس سازمان امور اجتماعی در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور طی چند سال گذشته همکاری خوبی با وزارت ورزش و جوانان داشت و منجر به گره گشایی بزرگ در فعالیت تشکلهای جوانان در کشور شد.
وی افزود: با این رویکرد جدید یک نگاه موسع نسبت به موانع قانونی و حقوقی صورت گرفت. پیش از این تصور می شد که ملاحظات قانونی برای تشکلها وجود داشته باشد اما با پیگیری ها و اتخاذ رویکرد مناسب، رسمیت یافتن تشکلهای جوانان و همچنین سرعت بخشیدن در امور اداری و تسهیل سازماندهی تشکلهای جوانان در کشور محقق گردید.
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: وزارت کشور و در ذیل آن سازمان امور اجتماعی آمادگی دارد، از این ظرفیت بزرگ کشور که بیش از ۳ هزار تشکل جوانان سازماندهی شده و آماده اقدام و عمل هستند، و هرکدام یک هسته اندیشه ورزی و اقدام محسوب می شوند، در راه اصلاح امور اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کند و انتظار داریم جوانان فعال در این حوزه نیز اثربخش، هدفمند و باانگیزه ورود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار