عقد تفاهم همکاری میان سازمان دانش آموزی شهر تهران و اتحادیه پوشاک تهران

تهران (پانا) - عقدنامه تفاهم همکاری مشترک فی مابین سازمان دانش آموزی شهر تهران و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در محل اتحادیه پوشاک شهر تهران با حضور ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک استان تهران و عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران و زاهد احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران و مجتبی صیادیان، مدیر طرح و برنامه اتحادیه پوشاک استان تهران برگزار شد. 

کد مطلب: ۱۱۱۴۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
عقد تفاهم همکاری میان سازمان دانش آموزی شهر تهران و اتحادیه پوشاک تهران

باستانی با تبریک اعیاد گذشته گفت: سازمان دانش آموزی شهر تهران برای انعقاد این تفاهم نامه اهداف بلندمدتی دارد. در شهر تهران سالها لباس فرم سلیقه ای عمل می شد و آمار دقیقی در این موضوع نداشتیم و با پایش اطلاعات سعی کردیم شفافیتی ایجاد شود و دست های واسطه ها کوتاه شود.
وی افزود: در این زمینه از اتحادیه انتظار نظارت را داریم چون نظارت فنی است. همچنین بحث یکسان سازی قیمت ها مدنظر است چون در کلانشهر تهران ممکن است نرخ ها متفاوت باشد.
رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: سال گذشته این یکسان سازی نرخ انجام شد و انشاله با بخشنامه ارسالی به مدارس این مهم درنظر گرفته شود. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی باید نرخ عادلانه باشد.
باستانی یکی دیگر از اهداف این طرح را حمایت از تولیدکننده ها گفت: امسال سال جهش تولید است و باید تولید کننده ها عدالتی را در این طرح حس کنند. چشم انداز ما این است که بتوانیم لباس فرم هایی را طراحی کنیم که هویت ایرانی و جنس و رنگ و تنوع شادابی در این طرح لحاظ شود.

باستانی از اجباری نبودن لباس فرم خبر داد و گفت: مدارس فقط در پایه های جدیدالورود می توانند لباس فرم جدید تعریف کنند وگرنه به هیچ عنوان لباس فرم اجباری نیست و اگر مدرسه ای بنا داشت لباس فرم جدیدی تعریف کند باید به تایید انجمن اولیا و مربیان مدرسه برسد.
همچنین شیرازی، رییس اتحادیه پوشاک استان تهران گفت: موضوع لباس دانش آموزی رها و سلیقه ای بود. حضور سازمان دانش آموزی بارقه امیدی برای ساماندهی این مهم شد زیرا تولیدکننده واقعی شناخته، ساماندهی و قانونمند شد.
وی افزود: همچنین یکسان سازی قیمت برای دانش آموزها صورت پذیرفت و ما توان انجام نقش نظارتی را داریم. همچنین توان طراحی لباس فرم را دارا هستیم تا برای دانش آموز جاذبه داشته باشد. در این طرح استاندارد سازی در مصرف پارچه ها نیز مورد نظر قرار گرفت.
شیرازی با اشاره به اینکه ساماندهی این مهم گام به گام انجام می شود، گفت: شاید دوسال پیش امکان این ساماندهی نبود اما به مرور زمان این مهم ممکن شد.
ابوالقاسم شیرازی افزود: بحث دانش آموزی زمینه اجتماعی دارد. درست است دانش آموز لباس را می پوشد اما اصل مساله این است که در حوزه اجتماعی کار ارزشمندی است و امیدوارم در این حوزه بتوانیم مثمر ثمر باشیم. اگر چه فضا مجازی شده اما لباس فرم مهم است.
همچنین زاهد احمدی، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران با اشاره به فرهنگی بودن اقدام ساماندهی لباس فرم توسط سازمان دانش آموزی شهر تهران گفت: حضور اتحادیه پوشاک در این طرح یعنی اتحادیه نگاه بنگاهی به لباس فرم دانش آموزی ندارد و دغدغه فرهنگی اتحادیه پوشاک برای آموزش و پرورش ارزشمند است.
همچنین صیادیان در این نشست گفت: مبحث ساماندهی و استاندارد سازی در مبحث پارچه مصرفی از مواردی است که باید مورد توجه باشد.
وی افزود: پارچه مصرفی از لحاظ کیفیت و نوع الیاف استفاده شده در بافت آن و همچنین مواد استفاده در تکمیل و رنگرزی مورد ارزیابی و نظارت کارشناسان قرار خواهد گرفت. زیرا سلامت بهداشت فردی دانش آموزان نکته ای است اساسی که حتما باید مورد توجه و بر آن دقت نظر باشد.
در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری میان سازمان دانش آموزی شهر تهران و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران منعقد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار