کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه انتخاب شد

کاشان (پانا) - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان عنوان کرد همزمان با عید غدیر، کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه کشور معرفی می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه انتخاب شد

به گزارش اداره ارشاد کاشان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان اظهار کرد: منطقه کاشان از سابقه علمی و فرهنگی بسیار مهم و چشمگیر برخوردار است و یکی از مهمترین و اثرگذارترین موسسه های فرهنگی در حوزه نهج البلاغه است در این شهرستان فعال است و سالانه تعداد زیادی از حافظان نهج البلاغه را تربیت می کند.
وی افزود: سال گذشته، پیشنهاد شد که کاشان با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیتهایی که در زمینه معارف نهج البلاغه در این منطقه انجام می شود، کاشان به عنوان اولین پایتخت نهج البلاغه در کشور به مدت دو سال معرفی شود.
نمکی تصریح کرد: از منظر تاریخی نیز، قطب‌الدین سعید بن عبدالله راوندی به عنوان یکی از مفاخر علمی و فرهنگی کاشان در سده ششم یا هفتم نخستین‌بار شرح جامعی بر مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی نهج البلاغه در چند جلد نوشته است.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تاکید کرد: برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برنامه ریزی شده است و امیدواریم با هماهنگی استانداری و سایر نهادهای مربوط با استفاده از ظرفیتهای موجود این برنامه ها را در قالب موسسات و آموزشگاه‌ها و مسجدهای سراسر استان اصفهان به مرکزیت کاشان انجام دهیم.
نمکی گفت: امیدواریم با مشارکت همه دستگاههای دولتی و غیردولتی بتوانیم گام موثری برای ترویج و نشر معارف نهج البلاغه و آموزه های حضرت علی علیه السلام پایه گذاری کنیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: هم اکنون بیش از ۲۰ مدرسه قرآنی با برگزاری جلسه‌های تفسیر و تلاوت قرآن در منطقه کاشان فعال است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار