حسینی: نظام نامه ارتباطی مدیران مدارس استثنایی تدوین می‌شود

اتاق فکر آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان استثنایی کشور از تدوین نظام نامه ارتباطی مدیران مدارس استثنایی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۳۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: نظام نامه ارتباطی مدیران مدارس استثنایی تدوین می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان استثنایی کشور، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونان سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اعلام اینکه نظام نامه ارتباطی مدیران مدارس استثنایی به زودی تدوین خواهد شد اظهار کرد: «تجربه گردانی و انتقال تجربیات به مدیران به عنوان راهبران آموزشی مدارس و همچنین انتقال تجربیات به روسای ادارات از ضروریات آموزش و پرورش استثنایی است و این نظام نامه با هدف نظم بخشی به ساختار ارتباطی مدیران تدوین خواهد شد.»

وی افزود: «با هدف ارتباط شبکه‌ای با مدیران، استان‌های کشور به چهار قطب تقسیم بندی شده و مدیریت و راهبری هر قطب با یکی از اعضای شورای معاونان خواهد بود. راه‌اندازی پارلمان واقعی و مجازی مدیران، ایجاد بستر ارتباطی ویژه مدیران استثنایی در شبکه شاد و حضور نماینده مدیران در جلسات سازمان به ویژه شورای راهبری از جمله مواردی است که در نظام نامه ارتباطی مدیران بر آنها تاکید شده است.»

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه سازمان تجدید حیات شونده متکی بر استفاده از نظرات و تجربیات صاحبنظران است اظهار کرد: «در کنار شورای رصد کاربست مطالعات ملی و بین المللی اتاق فکر آموزش و پرورش استثنایی با حضور صاحبنظران و متخصصان حوزه آموزش و پرورش استثنایی تشکیل خواهد شد.»

معا‌ن وزیر با اعلام خبر تشکیل کانال‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد افزود: «با تقسیم تولید محتواهای آموزشی بین استان‌های کشور، محتواهای آموزشی استاندارد از استان‌های کشور در حال جمع آوری و بازبینی است و از هفته آینده به مرور این محتواها در شبکه شاد قرار خواهد گرفت.»

حسینی با اعلام آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی اظهار کرد: «تاکنون ۶۷۸ هزار معادل ۶۴ درصد نوآموز بدو ورود به دبستان در سامانه سنجش نوبت گیری کرده‌اند که از این تعداد ۲۱۴ هزار معادل ۲۰ درصد کل نوآموزان بدو ورود به دبستان ارزیابی اولیه شده‌اند علیرغم شرایط کرونایی، استقبال از برنامه سنجش بسیار خوب بوده و با توجه به آغاز سال تحصیلی در ۱۵ شهریور باید تمام تلاش ادارات بر سنجش ۹۹ درصدی نوآموزان بدو ورود متمرکز شود.»

رئیس سازمان استثنایی کشور در پایان به اشاره به وجود تعارضات سازمانی گفت: «در برخی موارد تعارضات و تضادهای برخی حوزه‌ها زیاد است و وظیفه مدیران ستادی و روسای ادارات تلطیف فضای کاری و مدیریت تعارضات است‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار