تنفس صبحگاهی در باغ راز هستی تهران

  تهران (پانا) - ساعاتی بعد از طلوع خورشید تصمیم گرفتم برای پیاده روی صبحگاهی از خانه خارج شوم؛ البته همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک. در مسیر، بخش گسترده ای از پارک دریاچه خلیج فارس منطقه 22  که با دیوارهایی کوتاه محدوده خاصی را تشکیل داده بودند توجه من را جلب کرد. آنجا باغ رازهستی نام داشت که بعد از کمی گردش در آن متوجه دیدنی ها و قسمت های مختلف آن شدم.

کد مطلب: ۱۱۱۳۳۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تنفس صبحگاهی در باغ راز هستی تهران

باغ راز هستی که در اردیبهشت ماه سال 1398 به طور رسمی افتتاح شد، 18.5 هکتار مساحت دارد. دو ورودی اصلی این باغ از ضلع جنوب غربی دریاچه خلیج فارس و فاز غربی بوستان جنگلی چیتگر قابل دسترس هستند.

در فضای کلی باغ راز هستی درختانی مانند بید، کاج و... کاشته شده اند که سایه ای خنک برای پناه گرفتن از تابش طاقت فرسای نور خورشید را ایجاد می کنند. در کنار آنها، هر گوشه از این باغ وسیع بخش های متنوعی همچون مجموعه باغ گیاهان دارویی، مجموعه ای از انواع گل های رز بومی ایرانی، مجموعه گندم زار و یونجه زار را به خود اختصاص داده است. با مراجعه به بخش گیاهان دارویی شاهد کاشت گیاهان مختلفی همچون بومادران، مریم گلی، مریم نخودی، اناب، جی اِن، آویشن، برگ بو، به لیمو، زرشک و ... با الگوریتمی منظم هستیم.

همچنین این باغ سرسبز محدوده ای برای نگه داری گوزن ها با خانه هایی سنگی و محدوده ای با عنوان « باغچه نوازش » برای نگه داری حیوانات اهلی نظیر اسب، بز، شتر، لاما و... را شامل می شود.

اما یکی دیگر از دیدنی های این باغ، قفس باغ پرندگان است که تعداد زیادی طاووس، جغد، گنجشک و قرقاول در آن قرار دارند. دیدن دریاچه کوچک باغ رازهستی با تعدادی ماهی های رنگارنگ نیز، خالی از لطف نخواهد بود.

از آنجایی که هرگوشه این باغ به درستی مورد استفاده قرار گرفته است؛ ساخت مجسمه گل بزرگی با هفت پنل خورشیدی روی هفت گلبرگ آن، در بخشی از پارک که نور خورشید با شدت می تابد، این ادعا را پرنگ می کند.

*سارا بناء، خبرنگار دانش آموز در منطقه 5

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار