نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان :

از معلمان با تجربه و مدیران صاحب نظر در ارائه راهکاری های مناسب برای آموزش استفاده شود

زنجان (پانا) - سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال 1399 به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور امام جمعه زنجان، استاندار، مدیر کل آموزش و پرورش استان و سایر اعضای شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد
از معلمان با تجربه و مدیران صاحب نظر در ارائه راهکاری های مناسب برای آموزش استفاده شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس در ایام کرونایی گفت: این ویروس تمامی زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار داده، مشکلات زیادی را ایجاد کرده و در این میان مسائل آموزشی را با نگرانی‌هایی مواجه کرده است.
خاتمی با اشاره به اینکه با تداوم شیوع ویروس کرونا مسائل آموزشی گروه‌های هدف باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد افزود: دانشگاه‌ها با توجه به زیرساخت ها و توانایی موجود می‌توانند آموزش های ارائه شده به گروه‌های هدف را با شرایط موجود وفق دهند، اما این موضوع در ارتباط با آموزش و پرورش بسیار نگران کننده است.
وی در ادامه گفت : امید واریم با دعای همه خوبان و لطف پروردگار این ویروس منحوس ریشه کن شود، چرا که ادامه آن خانواده ها را به ویژه در ارتباط با تحصیلات دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی نگران کرده است.
امام جمعه زنجان ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش و نظرات اعضای شورای آموزش و پرورش و از طرفی نقش اولیا در مساله کنونی بسیار مهم و تعیین کننده است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا ضروری است جلسات کارشناسی برای جمع بندی نظرات، ارائه راهکارهای جدید در حوزه آموزشی در شرایط کرونایی مورد توجه و ارائه شود.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: بروز چنین بیماری در سطح جهانی و کشورمان بی سابقه بوده و تجربیاتی نیز در این خصوص وجود نداشته است و اما می توان از معلمان باتجربه و مدیران صاحب نظر در ارائه راهکاری های مناسب برای آموزش استفاده کرد .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: نمی توان بر دانش آموزان مقطع ابتدایی کنترل های لازم در خصوص رعایت شرایط بهداشتی را انجام داد چراکه انجام چنین کاری حتی از سوی والدین در منزل امری دشوار است.
وی اضافه کرد: بنابراین تجربیات و ابتکارات استان های دیگر در این خصوص باید از سوی وزارت آموزش و پرورش نیز اخذ شده و در این راستا نظرات معلمان و مدیران مجرب را نیز لحاظ کرد.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به آموزش از راه دور در تعدادی از مدارس نیز گفت: با توجه به مشکلاتی از قبیل سواد نداشتن والدین برای کمک درسی به دانش آموزان، وظیفه آموزش و پرورش را بسیار سنگین کرده است و در این خصوص باید مبتنی بر تجربیات افراد دلسوز عزم جدی در رفع موانع موجود داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار