مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

مرحله استانی انتخابات شورای دانش آموزی خراسان رضوی 15 مردادماه به صورت مجازی برگزار می شود

مشهد(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برگزاری مرحله استانی انتخابات شورای دانش آموزی خراسان رضوی به صورت مجازی در روز 15 مردادماه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مرحله استانی انتخابات شورای دانش آموزی خراسان رضوی 15 مردادماه به صورت مجازی برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی قاسمعلی خدابنده،مدیر کل این سازمان با اشاره به نقش مهم مجلس دانش آموزی در تربیت سیاسی و اجتماعی آینده سازان ایران اسلامی تصریح کرد: اعضای مجمع مشورتی دانش آموزان استان، از نمایندگان و اعضای شوراهای دانش آموزی ادارات نواحی، مناطق و شهرستانهای سراسر استان تشکیل شده است که در بخش پسران ۵۸ نفر و در بخش دختران ۶۱ نفر می باشند.

وی ادامه داد: در این انتخابات قرار است از این تعداد در بخش پسران و دختران به صورت جداگانه، ۵ نفر دارای بالاترین رای به عنوان اعضای هیئت رئیسه پارلمان دانش آموزی استان (به ترتیب یک نفر رئیس، دو نفر نایب رئیس، یک نفر منشی و یک نفر کارپرداز) انتخاب شوند، رئیس پارلمان دانش آموزی استان یکی از نمایندگان در مجلس دانش آموزی کشور خواهد بود.

خدابنده افزود : دانش آموزان در انتخابات پیش رو در هر گروه نسبت به انتخاب شش نفر سهمیه نمایندگی استان در دهمین دوره مجلس دانش آموزی کشوری و ۵ نفر از اعضای هیئت رئیسه مجلس پارلمان دانش آموزی استان، مجموعاً ۱۱ نفر اقدام می کنند.

مدیر ‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه این انتخابات به صورت مجازی در سامانه اختصاصی مجلس دانش آموزی برگزار می شود گفت: دانش آموزان منتخب با ورود به صفحه خود نسبت به ترسیم اهداف برنامه ها و معرفی رزومه و سوابق کار خود اقدام می کنند، همچنین می توانند تصویر، فایل pdf و فیلم کوتاه در خصوص معرفی خود در سامانه بارگذاری کنند. محتوای تبلیغات بارگذاری شده توسط ستاد انتخابات استان از روز ۱۰ مرداد در معرض روئیت کلیه منتخبین استانی بوده و سه روز فرصت دارند تا با مطالعه محتوای تبلیغاتی کاندیداها و آشنایی با آنها در رای گیری شرکت کنند.

وی خاطر نشان کرد: فرآیند انتخابات روز ۱۵ مرداد از ساعت ۸ الی ۱۲ ظهر به صورت آنلاین در صفحه شخصی هر یک از منتخبین برگزار خواهد شد و ۲۴ ساعت قبل از آن یعنی از صبح روز ۱۴ مرداد کلیه تبلیغات در صفحات منتخبین برداشته خواهد شد.

خدابنده با اشاره به پیش بینی احتمال برگزاری دور دوم این انتخابات نیز یادآور شد: چنانچه نتیجه رای گیری به گونه ای رقم خورد که نیاز به برگزاری دور دوم بود، رای گیری این مرحله نیز از ساعت ۱۴ الی ۱۶ روز ۱۵ مرداد انجام خواهد شد و در پایان نتایج پس از پایان رأی‌گیری توسط سامانه استخراج و در روز ۱۶ مرداد اعلام خواهد شد.

خدابنده در پایان با بیان اینکه این تشکل به عنوان یک نهاد صنفی دانش آموزی می تواند بازوی توانمند فکری برای مدیران مدارس محسوب گردد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می شود، با عنایت و تدبیر ویژه روسای آموزش و پرورش دانش آموزان منتخب به بهترین شکل در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار