هفت مدرسه پویا در سال تحصیلی 1400-1399 در گلستان افتتاح خواهد شد

پانا(گلستان)-رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گلستان اعلام کرد با هدف توسعه مهارت های بنیادین و آمادگی جسمانی در دانش آموزان هفت مدرسه پویا در سال تحصیلی 1400-1399 در استان افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۱۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
هفت مدرسه پویا در سال تحصیلی 1400-1399 در گلستان افتتاح خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گلستان گفت: مدرسه پویا با هدف توسعه مهارت های بنیادین و آمادگی جسمانی در دانش آموزان و ارتقای سرانه فعالیت های ورزشی با تاکید به سه اصل کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی و فعالیت های فوق برنامه ورزشی، ایجاد فرصت برای فعالیت بدنی و نهادینه کردن سبک زندگی فعال در طول عمر از طریق استفاده از تمامی فضاهای مدرسه (کلاس، راهرو و حیاط ...) و مشارکت درون و برون سازمانی (اولیا، کارکنان مدارس، داوطلبین، ادارات و سازمان ها) برای دانش آموزان تجربیات خوبی را قبل، حین و بعد از مدرسه فراهم می آورد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: ما به دنبال افزایش سواد حرکتی دانش آموزان از دوره ابتدایی هستیم تا بتوانند فعالیت‌های مختلف را در موقعیت‌های مختلف انجام دهند، این طرح با اولویت دانش آموزان ابتدایی به ویژه مدارس دخترانه است که ما امسال قبل از شروع سال تحصیلی 7 مدرسه پویا را افتتاح خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: مدرسه پویا مکمل سواد حرکتی است و سبب افزایش نشاط و کاهش وزن دانش آموزان می شود که بستر مناسبی برای تربیت چند ساحتی دانش آموزان را فراهم خواهد کرد. ما با اجرای این طرح به دنبال این هستیم که نگاه مدرسه محورانه داشته باشیم و بتوانیم ورزش همگانی را در مدارس رواج دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار