عدم آزادی بیان و تفکر سدی بزرگ در راه پیشرفت و توسعه هنر است

یزد (پانا) - - نشست هم اندیشی با موضوع عملکرد هنر در طول تاریخ معاصر با حضور جمعی از نوجوانان و هنر دوستان روشنفکر یزدی در شامگاه 7 مرداد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۱۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
عدم آزادی بیان و تفکر سدی بزرگ در راه پیشرفت و توسعه هنر است

محمد علی وزیری فعال فرهنگی و اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه داشتن هویت فرهنگی عامل کلیدی در توسعه هنر محسوب می شود افزود: متاسفانه در جامعه امروزی ما هنوز هویت فرهنگی به درستی تعریف نشده و عدم خودآگاهی و درک شخصی گره محمکی در جهت ایجاد اختلال در گسترس هنر بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ معاصر حواشی متعددی در بحث هنر نفوذ پیدا کرده اضافه کرد: سیاسی شدن و قدرت گرایی خدشه عمیقی به این مسئله وارد کرده و چالشی است که هنرمندان امروزی با آن مواجه هستند.

در ادامه احمدی از مربیان خوش ذوق و هنری آموزش و پرورش با عنوان اینکه جامعه هنری نه تنها نیازمند هنرمند خوب بلکه نیازمند منتقد و تحلیلگر خوب هنری است اظهار کرد: نداشتن آزادی بیان سد بزرگی در راه یک منتقد به شمار می رود، چرا که کلام و بیان ابزارهای مهمی برای یک منتقد محسوب می شود و جلوگیری از آن عامل محدود کننده برای منتقدان هنری، بینندگان، شنوندگان و دوستداران هنر محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا آزادی تفکر هم نقش به سزایی در ارتقا جامعه هنری دارد، چرا که این موضوع سبب بروز و شکوفایی خلاقیت در هنر می شود و شاخه های بیشتری را بوجود می آورد.

در ادامه این نشست برخی از نوجوانان از دیدگاه خود به این موضوع پرداخته و نقش آموزش و پرورش را در ارتباط با این موضوع به بحث گذاشتند و عملکرد و سیاست های فعلی آموزش و پرورش را به عنوان یک متولی امر آموزش در این زمینه مورد انتقاد قرار دادند.

خبرنگار: بهار دهقان زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار