برگزاری نشست اعضای کمیته انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس

شیراز (پانا) – شمارش معکوس برای نام‌نویسی نامزدی دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی در حالی آغاز شده است که 50 درصد دختر و نزدیک به 30 درصد دانش‌آموزان پسران واجد شرایط، نامزدی خود را در این انتخابات اعلام کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۱۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نشست اعضای کمیته انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس امروز در جمع اعضای کمیته انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی فارس گفت: اگر ما بتوانیم به قطع یقین اهداف و چهارچوب شواری دانش‌آموزی را در تمام مدارس پیاده کنیم بستر و زمینه رسیدن به اهداف آموزش و پرورش را محقق کرده‌ایم.

جهانبخش بانشی افزود: شورای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی باید به عنوان یک نهاد ارزشمند برای مسوولان آموزش و پرورش تبیین شود و اهداف و کارکردهای آن را تبیین و تشریح کنیم و باور داشته باشیم که مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در تصمیم سازی و مشخص کردن مسیر حرکت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی ما نقش بسزایی را ایفا کند.

او با اشاره به اینکه از نظر مبانی دینی و اعتقادی تفکر شورایی در دین ما جایگاه ویژه‌ای دارد و شورا محور اصلی برنامه‌های اجتماعی است، ادامه داد: مسلما وظیفه آموزش و پرورش این است تا بستر ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی را به شکل تاثیرگذار و نه تزیینی برای دانش‌آموزان فراهم کند.

به گفته او ترویج فرهنگ مشارکت جویی و تعاون یکی از وظایف آموزش و پرورش است که پذیرفتن مسوولیت اجتماعی و انجام فرایند تربیتی را درپی دارد و این مهم باید در مدارس زمینه سازی شود و دانش‌آموز از همان دوران مدرسه با ورود به چنین نهادهایی این مهارت‌ها را بیاموزد.

او، مجلس دانش‌آموزی را تمرین قوی و جدی پذیرش مسوولیت اجتماعی دانست و افزود: مجلس دانش‌آموزی به دانش‌آموزان فرصت پذیرش و تمرین نقش‌پذیری اجتماعی همراه با تقویت روحیه اعتماد به نفس می‌دهد تا بتوانند در آینده نقش‌های کلان اجتماع را بدست گیرند.

نائب رئیس ستاد برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس، تاکید کرد: در بحث شورای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی باید به واقعیت تصمیم سازی با مشارکت دانش‌آموزان ایمان داشته باشیم چرا که نگاه دانش‌آموزان از زاویه دید خود آن‌ها می‌تواند ما را به دریچه‌های روشنی هدایت کند که تحقق اهداف امر تعلیم و تربیت را در پی دارد.

او افزود: باید باور کنیم که حضور دانش‌آموزان در فرآیند تصمیم سازی به عنوان مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در رشد تعلیم و تربیت به ما کمک کند.

بانشی با اشاره به شیوع کرونا و اینکه مردم ما و دنیا کرونا را پشت سر می‌گذارند و قرار نیست ما به شرایط قبل از کرونا برگردیم، گفت: "با توجه به تجاربی که در این مدت کسب کرده‌ایم باید توجه داشته باشیم که استفاده از فناوری‌های روز برای فرایندهای مدنی و اجتماعی به عنوان یکی از ملزومات اصلی نهاد تعلیم و تربیت است و زمینه سازی و بستر استفاده از این ابزارها در آموزش را فراهم کنیم.

او برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را در تمام زمینه‌های انتخاباتی را یکی از آرمان‌های ملت ایران دانست و افزود: امروز سازمان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش پیشگام شده است و خود را در شرایط جدید با فناوری‌های روز به روزرسانی کرده است و این نقطه عطفی در به روزرسانی نظام تعلیم و تربیت است.

به گفته دبیر ستاد دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‎آموزی فارس، از ساعت 24 امشب اعلام نامنویسی و درخواست نامزدی انتخابات بسته می‌شود و از فردا پنج شنبه 9 مردادماه کار بررسی احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی توسط هیات اجرایی انتخابات مجلس دانش‌آموزی فارس آغاز می‌شود و رزومه نامزدها و محتواهایی که در سامانه بارگذاری کرده‌اند توسط هیات اجرایی بررسی و تایید یا رد صلاحیت بر اساس شاخص‌های موجود در شیوه‌نامه شرایط نمایندگی اعضا انجام می‌شود.

امید اسماعیلی امروز در نشست اعضای کمیته انتخابات دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی فارس، با اشاره به اینکه شورای دانش‌آموزی در سطح و سطوح مختلف و در نهایت مجلس دانش‌آموزی می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری مسوولان آموزش و پرورش داشته باشد، ادامه داد: نمایندگان مجلس دانش‌آموزی می‌توانند زبان گویای 14 میلیون دانش‌آموز کشور باشند و برخی مسائل موجود درمدارس را که از دید ما مسوولان گاهی مغفول مانده را اشاره و پیگیری کنند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: نمایندگان دانش‌آموزان در سطوح مختلف مدرسه، منطقه، استان و کشور میتوانند به ما کمک کنند تا حداقل شنونده حرف دانش‌آموزان باشیم و برخی مسائل که بدلیل شکاف بین نسلی به آن توجه نشده را رفع کنیم.

او ادامه داد: ما در برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی تلاش می‌کنیم تا فضا را برای ورود دانش‌آموزانی متفکر، با انگیزه و آگاه فراهم کنیم و بعد از انتخابات نیز با ایمان به دانش‌آموز یاوری از نظرات و ایده‌های نمایندگان در تصمیم‌سازی‌ها بهره‌مند شویم.

او با تاکید بر اینکه موعد برگزاری این انتخابات در بهمن ماه گذشته بوده که بدلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، برگزاری این رویداد در 16 استان به تعویق افتاده بود گفت: با تدبیر سازمان دانش‌آموزی کشور، سامانه‌ای برای برگزاری الکترونیکی این انتخابات طراحی شده است تا همه موارد انتخابات از نام نویسی تا تبلیغات و رای دهی و اعلام نتایج همه به طور کامل الکترونیکی باشد و شاهد برگزاری یک انتخابات تمام الکترونیکی باشیم.

تاکنون 48 نفر دانش‌آموز دختر و 30 دانش‌آموز پسر از استان فارس، داوطلب حضور در دهمین دوره مجلس دانش‌اموزی کشور شده‌اند.

انتخابات در فارس از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 مردادماه آغاز و منتخبین شورای دانش‌آموزی مناطق می‌توانند تا ساعت 12 همان روز با ورود به سامانه رای خود را اعلام کنند.

در این انتخابات 18 نفر از دانش‌آموزان برای حضور در بیست و یکمین شورای دانش‌آموزی استان فارس برگزیده می‌شوند و با توجه به اینکه فارس دارای 8 کرسی در مجلس دانش‌آموزی است از این تعداد 4 نفر از دختران و 4 نفر از پسران که بیشترین رای را کسب کرده‌اند به عنوان نمایندگان مجلس دانش‌آموزی فارس معرفی می‌شوند و به دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی راه می‌یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار