دیدارهای محله محور با جوانان کلاتی برگزار می شود

کلات(پانا)- فرماندار شهرستان کلات گفت: توجه نظام و مسئولان همواره بر پاسخگویی به نیازهای اساسی جوانان و رفع مشکلات و چالش‌های آنها بوده است.

کد مطلب: ۱۱۱۱۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
دیدارهای محله محور با جوانان کلاتی برگزار می شود

مهدی ناصری در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه دست اندرکاران نظام اسلامی در تدوین برنامه‌های بلندمدت و سیاست های کلی مرتبط با برنامه های توسعه نگاه ویژه ای به حوزه جوانان داشته اند، ادامه داد: مقام معظم رهبری موضوع جوانان را یک موضوع ملی می‌دانند و تاکید دارند که همه برای حل مشکلات این حوزه ضمن مسئولیت پذیری، نگاه ویژه ای هم داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان کلات با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و توجه به جهاد علمی، ارتقای سطح آموزش و پژوهش و استفاده از ظرفیت جوانان اضافه کرد: در این بیانیه توجه خاصی به جوانان شده و خواسته شده تا از ظرفیت نیروی جوان کشور در کنار تجربه پیشکسوتان برای رشد و تعالی نظام استفاده شده و امور به جوانان واگذار شود.

وی با انتقاد از کم توجهی به رشد کمی در آموزش عالی کشور عنوان کرد: نتیجه این کم توجهی ضعف در مهارت آموزی نظام آموزشی است که ورود جوانان به بازار کار را به تاخیر انداخته و نتایجی را به دنبال داشته که از جمله آن بالا رفتن سن ازدواج است. یادمان نرود که همین جوانان، سربازان امام روح ا.. (ره) در دوران انقلاب بودند. با اعتماد به چنین قشری در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و سپردن مسئولیت های خطیر و مهم موجب شدند دکترین نظامی دنیا از اقدام کوبنده آنان حیرت زده شوند.

فرماندار شهرستان کلات گفت: این جوانان همان ها هستند؛ با این تفاوت که متاسفانه آن گونه که باید و شاید اعتماد وباورشان نکردیم و فرصت حضور در میدان را به ایشان نداده ایم؛ در حالی که حاضر به رها کردن میز خود نیستیم و به جای سپردن امور به جوانان، به گفته ها و توجیه ها بسنده می کنیم. بنابراین بایستی روند احصاء مسائل و مشکلات جوانان ادامه داشته باشد و علاوه بر مسائل اساسی و شاخص های مادی که زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار می دهد، مسائل معنوی و مطالبات آن ها در ابعاد فرهنگی و اجتماعی نیز مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

ناصری با اشاره به رویکردهای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کلات برای حل مشکلات جوانان عنوان کرد: می بایست این فرصت بدست آمده را مغتنم بشماریم و هرآنچه از دستمان ساخته است در جهت رفع و یا حداقل تقلیل مشکلات مردم و جوان ها بکار ببندیم.

وی همچنین در ادامه از برنامه نشست صمیمی با مردم محلات در شهر کلات و شهر زاوین خبر داد و افزود: این طرح به صورت محله محور می باشد و با اتفاق شهرداری و شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه های خدماتی جلساتی مردمی برگزار خواهیم نمود تا بهانه ای باشد برای حضور بیشتر در بین مردم و گپ و گفت با شهروندان عزیز و پایش و برررسی مستقیم مشکلات و مسائلی که ایشان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

لازمه ورزش قهرمانی توجه به ورزش همگانی است

فرماندار شهرستان کلات گفت: حضور موفق ورزشکاران و مربیان کلاتی در سطوح مختلف و در مسابقات گوناگون ملی و گاه بین‌المللی شاهدی بر فعالیت مثبت ورزشکاران در این منطقه مرزی است.

مهدی ناصری افزود: به دلیل همین ظرفیت‌های پیدا و پنهان فراوان در شهرستان کلات، توجه به زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی بسیار ضروری است و باید این مسئله در دستور کار قرار بگیرد. بدین منظور، رایزنی جهت دریافت و توسعه ملزومات ورزشی، تجهیرات خانه های ورزش روستایی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم شریف مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و پیگیری های وزارت خانه ای و... در جهت پیگیری جذب اعتبارات استانی، ملی و... از مهم ترین اقدامات لازم در حوزه عمرانی اداره ورزش و جوانان است.

رئیس شورای ورزش شهرستان کلات ورزش همگانی را پلی به سوی توسعه سلامت عمومی توصیف و بیان کرد: امروزه در جوامع توسعه یافته ورزش به عنوان راهی برای کاهش هزینه های بخش های پیشگیری و درمان به شمار می رود و بدون شک جامعه ما نیز برای ارتقای شاخص های سلامت اجتماعی به ترویج ورزش بعنوان اصلی مهم نیاز دارد.

ناصری با بیان اینکه لازمه رسیدن به ورزش قهرمانی توجه به ورزش همگانی است گفت: چه بسا یک اقدام عمومی که نیازمند مشارکت عمومی و همگانی است با تبلیغ و برنامه ریزی های مختلف به تشویق مردم جهت حضور می پردازیم در حالی که در برنامه های ورزش های همگانی و عمومی مردم با پای دل و از روی علاقه حضور بهم می رسانند.

وی در ادامه عنوان کرد: گرایش خانواده ها به ورزش همگانی پیاده روی عمومی که هرشب در شهر کلات بدون اطلاعیه قبلی و خودجوش برگزار می شود خود گواهیست بر آن که مردم برای حفظ سلامت خود اهمیت بسزایی می دهند، لذا توجه به آزاد سازی پیاده روها و برطرف کردن موانع و اختلاف سطح پیاده روها برای ایمن سازی عبور و مرور ایشان کار غیر ممکنی نیست. حتی در صورت عدم اعتبار لازم، می توان با بر طرف کردن موانعی مثل چاله سرویس های ایجاد شده در پیاده رو، اختلاف سطح آن و... از طریق شن ریزی و کارهایی از این قبیل که اعتبار چندانی نیاز ندارد مسیر طی شده توسط افراد را بهسازی و از مخاطرات و سوانح احتمالی جلوگیری کرد.

نماینده عالی دولت با اشاره به وظیفه مهم اداره ورزش و جوانان در حوزه توجه به ورزش قهرمانی گفت: می توان جهت ارتقاء قهرمانان بومی در رشته های مختلف و توجه به آنان با ایجاد بستر مناسب برای بهره گیری از ظرفیت بالای استعداد موجود آنان زمینه پرورش روحیه قهرمانی را بسط و گسترش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار