دانشگاه فرهنگیان پایه گذار تمدن اسلامی با تربیت نیروی انسانی است

زاهدان (پانا)_ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان پای گذار و تمدن اسلامی با تربیت نیروی انسانی است.

کد مطلب: ۱۱۱۰۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان پایه گذار تمدن اسلامی با تربیت نیروی انسانی است

دکتر علیرضا رحیمی صبح امروز در دیدار با رئیس دانشگاه فرهنگیان استان در محل دفتر این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش و حوزه های علمیه دارای وحدت در هدف و وحدت در مخاطب هستند.

او ادامه داد: تحقق حیات طیبه و اجرای هرچه به طرح سند تحول بنیادین لازمه کمک های حوزه علمیه به آموزش و پرورش است.

برای آن که دانشگاه ها بتوانند به وظایف خود عمل کنند طبیعتا باید از ظرفیت های مختلفی چون حوزه‌های علمیه نیز استفاده شود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش تصریح کرد: حوزه های علمیه در کشور ظرفیت بی بدیلی هستند که می‌توانند با ابعاد و ابواب مختلف مورد بحث در آن کمک کننده تربیتی مناسبی باشند.

او افزود: ما از دو منظر نیازمند کمک های حوزه علمیه به دانشگاه فرهنگیان هستیم ابتدا با تربیت معلم و حضور او در مدارس و کلاس درس و دوما شناخت دانشجویان ما از حوزه های علمیه برای ارجاع دانش آموزان به این حوزه است.

رحیمی ابراز کرد: معلمان ما اگر مسیر ارجاع مواد و مسائل مربوط به احکام و مسائل دینی را به دانش آموزان بدانند نیز می‌تواند در بسیاری از موارد کمک کننده به دانش آموز باشد.

او ادامه داد: برنامه های ما در دو بخش ۵ و ۱۰ ساله قابلیت اجرایی یافته است که شامل ۵ عنوان کلی و ۵۲ برای برنامه زیرمجموعه به همراه موضوعات پژوهشی برای دانشگاه تنظیم شده است که می‌تواند در مدارس عملی شوند.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: بازدید از حوزه های علمیه برای دانشجویان از آن روی می‌تواند مفید باشد که با ملاقات آنها با علما و روحانیون به برخی از پاسخ های سوالات دانش آموزان خود در امر تربیتی و دینی خواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار