معاون سواد آموزی استان:

طرح جذب و آموزش اولیاء بی سواد و مخاطبین خاص بازمانده از تحصیل در زنجان با جدیت دنبال می شود

زنجان (پانا) - جلسه قطبی معاونت سواد آموزی استان با روسای ادارات آموزش و پرورش ایجرود، ماهنشان، انگوران و کارشناسان سواد آموزی این مناطق درمحل آموزش و پرورش ایجرود در راستای پیگیری برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین و سیاست های سازمان نهضت سواد آموزی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح جذب و آموزش اولیاء بی سواد و مخاطبین خاص بازمانده از تحصیل در زنجان با جدیت دنبال می شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در این جلسه فرحناز فتحی معاون سواد آموزی استان با اشاره به عملکرد مناطق در حوزه سوادآموزی گفت: ایجاد بستر مناسب برای تعامل و هم اندیشی با روسای مناطق می تواند در ارتقاء عملیاتی کردن برنامه های حوزه سوادآموزی نقش بسزایی داشته باشد.

فتحی اجرای طرح شتاب بخشی فعالیت­های سوادآموزی در این سه منطقه را از اولویت های برنامه های معاونت سوادآموزی در سال جدید عنوان کرد و افزود: طرح جذب و آموزش اولیاء بی­سواد و جذب مخاطبین خاص بازمانده از تحصیل از اقشار مختلف جامعه روستایی و شهری باید به جدیت دنبال شود.

وی با تشریح عملکرد شورای پشتیبانی و گروه بهبود کیفیت مناطق در سال گذشته تصریح کرد: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف عالی نظام در حوزه تعلیم و تربیت که در قالب سند تحول بنیادین تبیین و تدوین شده، نیازمند همراهی و همگامی سایر بخش ها و سازمانها است که این موضوع در حوزه سوادآموزی با تشکیل شورای پشتیبانی مناطق به شکل جدی تری دنبال می شود.

معاون سواد آموزی استان اضافه کرد: سیاست­های سازمان بر مدرسه محور بودن فعالیت­های سواد آموزی است تا از ظرفیت فرهنگیان عزیز در این حوزه استفاده شود.

فتحی گفت: امروز تنها آموزش، سواد خواندن و نوشتن به شکل عام نمی تواند جذابیت کافی را برای مخاطبین ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه سوادآموزی، سواد را با مهارت تلفیق کرده و با ایجاد انگیزه و نیاز، افراد بی سواد را به منظور حضور در کلاس های سوادآموزی جذب کنیم، تصریح کرد: در سال آموزشی جدید در حوزه سوادآموزی در کنار جذب افراد بی سواد و کم سواد به شکل عمومی، باید فعالیت­های سواد آموزی بر گروه­های خاص کارگری، زنان سرپرست خانوار و کارگران شهرداری و سایر اقشار خاص بی سواد متمرکز شود.

معاون سواد آموزی استان با تاکید بر فعالیت­های مدرسه محور و با شعار هر واحد آموزشی حداقل یک کلاس سواد آموزی افزود: سعی خواهیم کرد تمام اولیاء بی سواد و کم سواد را تحت پوشش دوره های سوادآموزی ببریم اما با توجه به وضعیت کنونی به دلیل شیوع بیماری کرونا و به منظور حفظ سلامت جسمی و روانی سوادآموزان، در سال جدید باید سعی کرد روش های آموزش فرد به فرد و خودآموز با پشتیبانی افراد باسواد خانواده به ویژه دانش آموزان در اولویت فعالیت های آموزشی قرار گیرد.

در ادامه مهدی صیادی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ماهنشان به بیان پیشنهادات خود در زمینه استفاده از ظرفیت سایر دستگاه­ ها و مشکلات موجود از جمله عدم شرکت سوادآموزان در امتحانات پایانی در شرایط خاص کرونا، کمبود آموزش دهنده جدید و مشکلات ناشی از شرایط جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی منطقه اشاره کرد.

اکبر محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه انگوران هم ضمن تشکر از برگزاری جلسه قطبی، به بیان مشکلات همکاران فرهنگی غیر بومی پرداخت و ضرورت وجود ابزارهای تشویقی را در استفاده از ظرفیت سایر دستگاه­ها بیان کرد.

شریعتی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ایجرود هم توضیحاتی در مورد اقدامات منطقه در حوزه سوادآموزی از جمله پالایش اولیای بی­سواد ارائه داد و طرح خودآموز را با توجه به فرهنگ منطقه و وجود ترک تحصیل و ازدواج زود هنگام در برخی بخش­ها مفید دانست.

در ادامه سهیلا حیدری رئیس اداره سواد آموزی استان به ضرورت اجرای متوازن 7 برنامه اجرایی سند تحول حوزه سواد آموزی تاکید کرد.

وی گفت: مشارکت سازمان­ها و نهادها با ظرفیت شورای پشتیبانی سوادآموزی مناطق امکان پذیر است و سازمان­ها و نهادهای برتر حوزه سواد آموزی سالانه در سطح استان و کشور تشویق می­ شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار