معاون پرورشی و فرهنگی البرز اعلام کرد:

97دانش آموز و همکار فرهنگی به مسابقات کشوری قرآن راه یافتند

کرج (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد 97 دانش آموز و فرهنگی این استان به سی و هشتمین مسابقات کشوری قرآن،عترت و نماز راه یافت.

کد مطلب: ۱۱۱۰۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
97دانش آموز و همکار فرهنگی به مسابقات کشوری قرآن راه یافتند

به گزارش معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز، فرشته فهمیده معاون پرورشی و فرهنگی البرز گفت: در مرحله استانی این دوره از مسابقات 87 دانش آموز و 10 فرهنگی پس از ارزیابی در فضای مجازی برگزیده شده و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: دراین دوره از مسابقات شرکت کنندگان در ۱۴ رشته پسران و ۱۲ رشته دختران دانش آموز مقطع اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری به رقابت پرداختند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت قرآن، ترتیل قرآن، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان و مداحی رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه آزمون این دوره ازمسابقات در۲ بخش آوایی شامل قرائت قرآن، ترتیل قرآن، اذان و مداحی و پژوهشی شامل تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه به صورت ویدئوکنفرانس برگزارشد، افزود: در مرحله استانی فیلم و ویدئوهای ثبت شده دانش آموزان در سامانه این دوره از مسابقات مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

فهمیده ادامه داد: 34 داور، مستندات ارائه شده توسط دانش آموزان و 10 داور بررسی مستندات فرهنگیان شرکت کنننده در مرحله استانی را بر عهده داشتند.

وی تصریح کرد: داوری مرحله استانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نمازاستان البرز یک ماه به طول انجامید.

وی عنوان کرد: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان درچهارمرحله آموزشگاهی، منطقه‎ای، استانی و کشوری برگزار می شود.

وی ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت (ع)، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی را از جمله اهداف مسابقات قرآن عترت و نماز برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ایجاد انس والفت بین دانش‎آموزان و شخصیت ائمه اطهار(ع)، زمینه‌سازی برای ترویج مسائل قرآنی، ایجاد انگیزه برای دانش‌آموزان، زمینه‌سازی برای آشنایی با صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و نیز ایجاد وفاق و همدلی بین دانش‌آموزان را از دیگر اهداف این مسابقه معنوی و فرهنگی درمدارس ذکر کرد.

سال گذشته ۷۴ دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم و ۲ معلم البرزی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز راه یافتند و حائز هشت رتبه کشوری شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار