هشدار هواشناسی برای تشدید بارندگی در برخی استان‌ها

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در پنج استان طی امروز و فردا (۴ و ۵ مردادماه) هشدار داد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی برای تشدید بارندگی در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی آورده است: از ساعات بعدازظهر و اوایل امشب ( ۴ مردادماه) وقوع رگبار باران همراه با رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، نیمه جنوبی و غرب فارس، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود. برقراری این شرایط جوی روز یکشنبه (۵ مردادماه) در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، جنوب و غرب فارس دور از انتظار نیست.

در این وضعیت آب و هوایی امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی محدود، وقوع صاعقه و احتمال وقوع تگرگ وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها و به‌کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش خسارت به محصولات کشاورزی توصیه می شود.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار