احمدعلی موهبتی:

اقدامات بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان، منشاء تحول خواهد بود

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات بنیاد مستضعفان در راستای محرومیت زدایی از استان در واقع نوعی الگوسازی است و این اقدامات که نسبت به سالهای قبل رشد فزاینده ای داشته، می تواند؛ منشاء تحولات و تغییرات مثبت در استان باشد.

کد مطلب: ۱۱۱۰۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان، منشاء تحول خواهد بود

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان ، احمدعلی موهبتی در نشستی که با حضور فتاح؛ رئیس بنیاد مستضعفان کشور و هیئت همراه در استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در استان بیان کرد: توجه بنیاد مستضعفان به سیستان و بلوچستان شتاب فزاینده و نگاه مطلوب‌تری داشته به گونه ای که طی یک ماه اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به منظور ارزیابی مناطق مختلف شمال و جنوب دو بار به این استان سفر کرده است.

او با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در مجموع ۶۰ میلیارد تومان از طریق نهادهای کمیته امداد و بهزیستی به استان کمک کرده است، خاطر نشان کرد: نتیجه مثبت سفر اخیر رئیس این بنیاد به چابهار؛ توجه به حاشیه نشینی شهر چابهار و همچنین کمک های مستقیم با اهدای سبد کالا، کمک های نقدی و از همه مهمتر کمک به تامین زیرساخت‌های این منطقه بوده است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در طرح توسعه نیروگاه چابهار اشاره کرد و افزود: مشارکت در سرمایه‌گذاری در این بخش علاوه بر تولید اشتغال به سایر پروژه‌ها نیز تحرک بخشی می کند.

رئیس بنیاد مستضعفان نیز در این نشست اظهار کرد: این بنیاد با هدف محرومیت زدایی، ظرف مدت ۴۸ ساعت بیش از ۴۵ میلیارد تومان از طریق کمیته امداد و بهزیستی به شهرستان های چابهار و قصرقند اختصاص داده است.

او ادامه داد: در یک طرح ضربتی ۲۰ هزار بسته حمایتی از اقشار آسیب پذیر از طریق بنیاد علوی در اختیار این شهرستانها قرار گرفت.

فتاح افزود: بنیاد مستضعفان متعهد شد؛ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به منظور تامین زیرساخت های برق حاشیه شهر چابهار اختصاص دهد.

او همچنین اظهار داشت: بنیاد مستضعفان سیمان مورد نیاز برای بازسازی مناطق حاشیه چابهار را نیز به صورت رایگان تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می دهد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: تعدادی از مدارس و مراکز بهداشتی مورد نیاز حاشیه شهر چابهار نیز پس از جانمایی و تحویل زمین توسط این بنیاد احداث و همچنین هزینه خرید خودروهای جمع آوری زباله از مناطق حاشیه شهر هم پرداخت خواهد شد.

او در خصوص سفر روز گذشته خود به منطقه سیستان و بازدید از حاشیه شهر زابل و طرح‌های در دست اجرای بنیاد علوی در شهرستان زهک نیز گفت: علاوه بر اختصاص ۶۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل طرح های نیمه تمام، اجرای طرح‌های عمرانی و تسهیلات قرض الحسنه، بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی هرکدام به ارزش ۳ میلیون ریال نیز برای افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی در نظر گرفته شد.

همچنین در این نشست زینی وند؛ معاون سیاسی و اجتماعی، بیجار؛ معاون هماهنگی امور عمرانی، زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، عرب؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و عبادی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم گزارشی از اقدامات انجام شده پیرامون طرحهای هدف بنیاد مستضعفان مربوط به هر حوزه را ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار