هدفگذاری برای تولید ۵۰۰ هزار خودروی سواری و وانت در سال ۹۹

تهران- ایرنا- مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به افزایش تیراژ تولید در چهارماه ابتدایی امسال به میزان ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از تولید ۵۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
هدفگذاری برای تولید ۵۰۰ هزار خودروی سواری و وانت در سال ۹۹

به گزارش ایران خودرو، «فرشاد مقیمی» در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام ایران خودرو با بیان این که از شرایط بحرانی پارسال که تولید روزانه به کمتر از یک‌هزار دستگاه خودرو رسیده بود عبور کرده‌ایم، افزود: بعد از اعمال تحریم‌های ظالمانه و خروج شرکای خارجی، داخلی‌سازی تولید را در دستور کار قرار دادیم و توانستیم در میزهای خودکفایی وزارت صنعت و برنامه های نهضت خودکفایی و میثاق با قطعه‌سازان، تولید را به روزانه بیش از دوهزار دستگاه در پایان سال گذشته برسانیم.

وی گفت: رکورد تولید در اردیبهشت‌ماه امسال نیز با تولید نزدیک به ۵۱ هزار دستگاه خودرو شکسته شد و بیش از ۹۰ درصد برنامه‌های تولید امسال در چهار ماه ابتدایی با وجود تاخیر یک هفته‌ای در شروع سال کاری به دلیل بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن محقق شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو، کاهش تعهدات معوق و افزایش عرضه به بازار را از نتایج افزایش تیراژ تولید برشمرد و گفت: علاوه بر این که از آبان ماه سال گذشته توانستیم تعهدات فروش های فوری را زودتر از موعد تحویل مشتریان بدهیم، اکنون تعهدات معوق در سایر فروش‌ها به کمتر از ۵۰ هزار دستگاه رسیده است؛ این در حالی که پارسال بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه تعهد معوق داشتیم.

وی اضافه‌کرد: سهم بازار محصولات ایران‌خودرو از ۴۶.۵ درصد در سال ۹۷ به ۵۲ درصد در سال ۹۸ رسیده و با افزایش عرضه و اقدامات توسعه بازار، اکنون حدود ۵۴ درصد از سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار داریم.

مقیمی بیان‌داشت: در همین حال روند فروش تعدادی در خودرو سواری و وانت نیز افزایشی بوده است، به طوری که کل فروش در سال گذشته ۴۰۸ هزار دستگاه خودرو بوده درحالی که عدد فروش در سه ماه ابتدایی امسال ۷۶ هزار دستگاه بوده که بیانگر رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی، افزایش حجم سرمایه شرکت ایران خودرو از طریق ارزیابی مجدد دارایی ها برای خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت را اقدامی بسیار مهم در ارتقای اعتبار این شرکت برای تامین مالی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار