فرهنگ سازی و آموزش لازمه شکست کرونا

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت فرهنگ سازی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی به جامعه فرهنگیان و دانش آموزی استان و کنترل رفتار به منظورشکست ویروس کرونا نکته مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

کد مطلب: ۱۱۰۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ سازی و آموزش لازمه شکست کرونا

محمد علی واقعی صبح امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که با هدف برنامه ریزی برای بازگشایی مدارس برگزار شده بود، تصریح کرد: ویروس کرونا جزو بیماری‌های نوپدید است که رفتار آن برای کنترل چندان شناخته شده نیست، اما می‌توان با آموزش و کنترل رفتار، با حل رابطه علت و معلولی ویروس کرونا را شکست داد.
او؛ بر آشنایی و افزایش آگاهی دانش آموزان استان در مواجهه با شرایط و موقعیت‌های مختلف و عکس العمل مناسب از سوی آنها تأکید کرد و گفت: دانش آموزان ما باید بدانند در زمان قرارگیری در شرایط و موقعیت‌های مختلف چگونه عمل کنند تا از خود در ابتلا به ویروس کرونا محافظت کنند.
رئیس ستاد مبارزه با کرونای آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که این بیماری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به راحتی قابل پیشگیری است و می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ اظهار کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا اگر نکات بهداشتی رعایت شود و از ماسک و مواد ضدعفونی کننده به طور صحیح و اصولی استفاده شود، کنترل بیماری سهل و آسان می شود.
او، با اشاره به تمهیدات آموزش و پرورش استان در بازگشایی مدارس و رعایت نکات ایمنی، سلامت جسم و روان دانش آموزان را خط قرمز خادمین نظام تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی دانست و تأکید کرد: یکی از راهکارهای ساده مقابله و شکست ویروس کرونا شست و شوی مرتب دست با آب و صابون است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با ابراز نگرانی از قرار گرفتن مجدد مرکز استان در مرز هشدار، ادامه داد: ویروس کرونا برای دانش آموزان به ویژه کودکان دوره ابتدایی و اطفال اضطراب به ارمغان آورده و در فضای فعلی بزرگترها باید حواسشان به اطفال باشد و ضمن مراقبت اصولی از آنها مواظب باشند که با وسواس بیهوده در بچه ها اضطراب ایجاد نکنند.
واقعی، بر بازگشایی مدارس استان در زمان مقرر تأکید کرد و افزود: رفتار ویروس و رفتار مردم در مواجهه با آن هردو در شکست کرونا موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار