مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین الملل سیما معارفه شد

تهران (پانا) - مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین الملل سیما با حضور پورحسن مشاورعالی معاون سیما و برخی از مدیران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۹۹۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین الملل سیما معارفه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، پورحسین مشاور عالی معاون سیما در مراسم تکریم مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین الملل با تشکر ویژه از زحمات دکتر یادگاری گفت : به خاطر سال ها تلاش ایشان در اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما که فراز و نشیب های زیادی به خود دیده ، امروز این اداره کل به یکی از واحدهای مهم رسانه ملی تبدیل شده است.

وی افزود : تا پیش از شیوع کرونا ، حضور رسانه ملی به واسطه اقدامات اداره کل تامین برنامه های خارجی و رسانه بین الملل سیما در جشنواره ها و بازارهای جهانی فیلم بسیارمطلوب بوده و باید حضور مستمری در مجامع بین المللی داشته باشیم چرا که ویترین رسانه ملی است.

پورحسین ابراز امیدواری کرد : انشاءالله بعد از پشت سرگذاشتن کرونا شاهد رشد و حضور فعال تر تولیدات تلویزیونی در جشنواره ای جهانی باشیم.

وی با اشاره به وی تصریح کرد : همان طور که در حکم آفای برمهانی آمده است تامین برنامه باید در خصوص تولیدات داخلی اقدامات موثری انجام دهد.

مشاورعالی سیما خاطرنشان کرد : پشتیبانی برنامه ای ،تامین برنامه خارجی فیلم و سریال کمک به آماده سازی دوبله از جمله اقداماتی است که در این اداره کل صورت می گیرد و از وقتی کودک و نوجوان دارای دو شبکه مستقل شد این اداره کل در تامین نیاز برنامه های نخصصی این دو شبکه وارد میدان شد.

مشاور عالی سیما با اشاره به در جریان بودن جنگ رسانه ای گفت : در چنین گستره ای کار دیده بانی و تحلیل و به روز بودن باعث شناخت رفتار دشمنان خواهد شد و به رخ کشیدن آن ، دشمن را منفعل می کند و رفتارشناسی جزء اولویت اول سربازان جنگ نرم است.

پورحسین با اشاره به این که نگاه رئیس سازمان و دیگر معاونت ها به اداره کل تامین ، نگاهی مثبت است ، گفت : رصد و تحلیل تمامی شبکه های خارجی ، تحلیل و تفسیر برنامه های خارجی بر عهده این اداره کل است که این خروجی از نظر دسته بندی ، محتوا و تحلیل یک سرو گردن بالاتر از دیگر حوزه هاست.

مشاور عالی معاون سیما ، اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما را قلب و مرکز پردازش اطلاعات سیما توصیف کرد که با وجود همکاران توانا و مخلص آن حرکت روبه به رشدی داشته است و با دانش ، تخصص و تجربیات آقای برمهانی که آشنایی کاملی با حوزه بین الملل هم دارند ، حرکت رو به جلویی داشته باشد.

20 درصد سهم آنتن تلویزیون متعلق به برنامه های تامینی است

در ادامه مراسم دکتر یادگاری با تشکر از دکتر پور حسین مشاور عالی معاون سیما و آقای برمهانی و دیگر همکاران این مراسم ،گفت : برنامه های تامینی جز مهم ترین نیازهای سازمان صداوسیماست به طوری که در شبکه های عمومی 20 درصد از آنتن سهم برنامه های تامینی است و در شبکه های نسل جدید هم 80 درصد برنامه تامینی است،

اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما را می توان به ریه سازمان تشبیه کرد که اجازه نفس کشیدن به سازمان می دهد.

وی ادامه داد : اهمیت تامین برنامه شاید به سهل الوصول بودن آندر مقایسه با برنامه های تولیدی برمی گردد چرا که اگر بخواهیم سریالی را تولید کنیم مراحل پیش تولید یک سریال نزدیک به یک سال طول می کشد، اما در تامین برنامه برای دوبله یک سریال خارجی 30 قسمتی ،چیزی نزدیک به یک ماه طول می کشد تا آماده پخش از آنتن شود و مزیت های دیگر ارزان بودن و متنوع کردن سبد رسانه ا ی است.

وی در پایان ضمن خوشامدگویی و تبریک به آقای برمهانی خاطرنشان کرد : ایشان جزء مدیران جوان و پرتلاش هستند و با همتی که دارند شاهد موفقیت های بیشتری در این اداره کل خواهیم بود.

با همکاری مجاهدانه به دنبال تقویت اعتبار رسانه در مجامع بین المللی هستیم

مدیرکل جدید تامین برنامه های خارجی و رسانه بین الملل نیز در این نشست گفت: دکتر یادگاری علی رغم محدویت های مالی به خصوص نوسانات ارز، لحظه ای از تلاش و پیگیری دست نکشید و این اداره کل به واسطه حضور پرانرژی و نگاه ویژه و تخصص ایشان از نظر حرفه ای عملکرد بسیار خوبی داشت.

برمهانی افزود: رئیس رسانه ملی انتظاراتی از این اداره کل دارند که ناظر به حوزه تامین ، دوبله و مونیتورینگ است و امیدوارم با رویکرد مجاهدانه و تلاش همه همکاران پرتلاش و خدوم بتوانیم اعتبار سازمان صداوسیما را در مجامع بین المللی حفظ و تقویت کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد در حوزه سیاست گذاری و در حوزه راهبری بین المللی شبکه های سیما و مراکز تولیدی اتفاق جدی رقم بخورد تا نگاه و انتظاراتی که رئیس سازمان و معاونت های دیگر از این مجموعه دارند با بهترین کیفیت و خروجی رقم بخورد.

برمهانی در پایان بار دیگر از تلاش های دکتر یادگاری قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار