به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران انجام شد

جعبه حفاظتی دو نسخه خطی «امالی شیخ صدوق» و «ادویه مفرده» ساخته شد

تهران (پانا) -جعبه‌های حفاظتی جهت نگهداری بهینه نسخه‌های خطی نفیس «امالی شیخ صدوق» و «ادویه مفرده» توسط اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طراحی و ساخته شد. 

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جعبه حفاظتی دو نسخه خطی «امالی شیخ صدوق» و «ادویه مفرده» ساخته شد

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کارشناسان اداره آسیب زدایی و مرمت اداره کل مرمت و حفاظت این سازمان به منظور حفاظت و نگهداری بهینه از نسخه‌های خطی «امالی شیخ صدوق» و کتاب «ادویه مفرده» اقدام به طراحی و ساخت جعبه‌های حفاظتی کردند.

اسناد دارای ارزش‌های اداری، پژوهشی و تحقیقی هستند و تا زمانی که مطالب آنها مربوط به مسایل روزمره جاری است، اداری یا شخصی محسوب می‌شوند و پس از آن که ارزش جاری و روزمره خود را از دست می‌دهند، ارزش تحقیقی و استنادی پیدا می‌کنند.

بنابراین پژوهش‌ها و تحلیل مورخان بدون مراجعه به اسناد کامل نخواهد شد. از همین رو اسناد پلی هستند که گذشته را به آینده پیوند می‌زنند و آرشیو اسناد، نقش مهمی در حفظ فرهنگ و هویت هر ملتی دارد.

لازم به توضیح است نسخه‌های خطی نفیس «امالی شیخ صدوق» درباره احادیث شیعه است که به قرن چهارم هجری برمی‌گردد و کتاب «ادویه مفرده» با موضوع خواص درمانی داروهای گیاهی و نقش آن در مداوای بیماران کتابت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار