توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد همکاری‌ها ارزیابی می‌شود

تهران (پانا) - نشست بررسی نقش دفترارزیابی و نظارت وزارت آموزش و پرورش در تحقق برنامه‌های ستادهمکاری‌ها با حضور مشاورعالی وزیرو مدیر کل دفترارزیابی در تهران برگزارشد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد همکاری‌ها ارزیابی می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد همکاری‌ها، در ابتدای این نشست دبیر ستاد همکاری‌ها با تشریح ساختار، جایگاه و فعالیت‌های ستاد گفت: «فعالیت‌های این ستاد بر اساس برنامه‌ها و اسناد بالا دستی از قبیل سند تحول وبرنامه چشم‌انداز حوزه علمیه است.»

در ادامه رحیمی معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری‌ها گفت: «ابلاغ برنامه‌های ستاد ازطریق وزارتخانه ازسال94-93 آغاز شده و اکنون به مرحله ابلاغ برنامه 5 ساله رسیده‌ایم. برنامه‌ها براساس زیرنظام‌های سند تحول و برنامه 5 ساله حوزه است و 55 برنامه از 333 زیرنظام سند مربوط به همکاری با حوزه علمیه است.»

در ادامه زهرا مظفر مدیر کل دفترارزیابی وزارت آموزش و پرورش، با تقدیراز فعالیت‌های ستاد همکاری‌ها گفت که در حوزه اجرا، متولی همه برنامه‌های تربیتی در مدارس، مربی پرورشی است و برخی ضعف‌ها در عملکرد مربوط به ساختار است. اداره کل ارزیابی عملکرد موظف است برنامه‌های ابلاغی آموزش‌وپرورش را ارزیابی کند ودر پی طراحی ساختاری جامع ارزیابی عملکرد هستیم و در این صورت می‌توانیم ستاد را در این موضوع شریک کنیم.

مدیر کل دفتر ارزیابی وزارت آموزش و پرورش گفت که ابلاغ برنامه‌های ستاد ذیل برنامه‌های وزارت از نقاط قوت ستاد است، اما بازرسی‌ها به علت مسایل مالی تقریبا تعطیل شده و در سال جاری فقط شش استان مورد بازرسی قرار گرفت. می‌توانیم شاخص‌هایی را جهت نظارت بر کمیته‌های استانی در سامانه همگام اعمال کنیم.

در ادامه این نشست پورعبادی از کارشناسان اداره کل ارزیابی خواستار حل مشکلات مربوط به برنامه‌ریزی و تعیین مجری برنامه‌ها شد تا ارزیابی عملکرد دقیق و راحت‌تر انجام شود.

وی گفت: «تمام ابزارهای نظارتی به سامانه منتقل شده است و شاخص‌های عمومی و اختصاصی مربوط به ستاد در سامانه طوری تعیین شده که می‌توان موارد عدم مصداق را تعیین کرد.»

خسروی نیز در این نشت گفت: «فرآیند تدوین و ابلاغ شاخص و ارزیابی عملکرد بر عهده نهاد متناظر است.»

در پایان این نشست مقرر شد بازخورد توجه مدیران کل آموزش‌وپرورش به برنامه‌های ستاد ارزیابی و رتبه ‌بندی استان‌ها توسط ستاد و ارائه به اداره کل صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار