رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: همه افراد جامعه را ناقل بیماری کرونا تلقی کنیم

زاهدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد پدیده "ناقل سالم" یا همان "ناقل بدون علامت" یکی از واقعیت های شناخته شده در بیماری کروناست و بی توجهی به این واقعیت باعث انتشار آلودگی و چرخش ویروس در جامعه می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۸۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان: همه افراد جامعه را ناقل بیماری کرونا  تلقی کنیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ هاشمی شهری، یکی از مهمترین دلائل اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی و به خصوص فضاهای بسته را همین پدیده عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات علمی در نقاط مختلف دنیا بیش از 50 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا هیچگاه علائم بیماری را نشان نمی دهند.
او ادامه داد: بیماری های عفونی هیچ تضمینی وجود ندارد افرادی که در فروشگاه، صف نانوائی، اداره دولتی، دفتر پیشخوان دولت، میهمانی خانوادگی و یا هر فضا و مکان تجمعی دیگری در مجاورتمان قرار دارند ناقل سالم و بدون علامت بیماری نباشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اگر همه کسانی که در اطرافمان هستند را ناقل سالم تلقی کنیم. طبیعتا تا جائی که می توانیم از تجمع در اماکن شلوغ و پرازدحام اجتناب می کنیم و در صورتی که مجبور هستیم در اجتماع حاضر شویم فاصله ایمن با دیگرن را رعایت کرده و از ماسک استفاده می کنیم.
او با بیان این نکته که برخی ادارات و شرکت ها و به خصوص شرکت های خصوصی تاکید ویژه ای بر انجام آزمایش کرونا از کارکنان خود دارند اظهار کرد: حتی آزمایش اختصاصی بیماری کرونا که از ترشحات ته حلق و بینی و به روش PCR انجام می شود هم نمی تواند تضمین کافی برای سلامت افراد بدون علامت باشد چون ممکن است افرادی که امروز تست کرونای آنها منفی شده است هم تا فردا به این ویروس آلوده شده و به جرگه مبتلایان بدون علامت بپیوندد.
هاشمی شهری راه حل اساسی برای رفع نگرانی این دسته از افراد و سازمان ها را رعایت مستمر دستورالعمل های بهداشت فردی و دستورالعمل های فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در همه محیط های کار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تست اختصاصی کرونا در مراکز غربالگری صرفا برای افراد بالای 65 سال، مادران باردار و بیماران زمینه‌ای که دارای علائم شدید هستند به صورت رایگان انجام می‌شود.
او تصریح کرد: اگرچه همه افراد بیمار و یا مشکوک و دارای علائم باید به مراکز غربالگری و کلینیک های بیمارستانی مراجعه کنند ولی در حال حاضر همانند هفته های نخست انجام آزمایش اختصاصی کرونا برای همه افراد و مراجعین به این مراکز موضوعیّت ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایان تاکید کرد: همکاران پزشک ما که در این مراکز مستقر هستند پس از اخذ شرح حال، ویزیت، غربالگری و راهنمائی افراد، کسانی که نیاز به انجام تست تشخیصی داشته باشند را شناسائی می کنند و سایر افراد ضمن توجه به دستورات پزشکان معالج، نباید به خاطر انجام نشدن این تست نگران باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار