دری: دانش آموزان به فرم های هدایت تحصیلی در سامانه همگام دسترسی دارند

تهران (پانا) - پانته آ دری، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهر تهران از هدایت تحصیلی -شغلی با تاکید بر افزایش سهم رشته های فنی و مهارتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دری: دانش آموزان به فرم های هدایت تحصیلی در سامانه همگام دسترسی دارند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش شهر تهران، پانته آ درّی، معاون آموزش متوسطه با استناد به هدف گذاری برنامه ششم توسعه در خصوص سهم پنجاه درصدی دانش آموزان در توسعه متوازن بین شاخه ای در رشته های فنی و مهارتی گفت : بازار کسب و کار در آینده به سوی کار آفرینی پیش می رود که در آن کسب مهارت در تولید کالا یا خدمات اصل انکارناپذیری است.بنابراین دانش آموزان پایه نهم از هم اکنون این فرصت را دارند که متناسب با توانایی و رغبت خود در یکی از زمینه های صنعت ,هنر ,خدمات یا کشاورزی در هنرستان ها ادامه تحصیل دهند.

درّی افزود: در استارت آپ های دانش آموزی هم مشخص شد که دانش آموزان هنرستانی از خلاقیت و آینده نگری بیشتری برخوردارند تا در کسب و کارهای مبتنی برفضای مجازی موفقیت کسب کنند.

او تصریح کرد: دسترسی دانش آموزان به فرم های 6 و 7 هدایت تحصیلی از طریق سامانه همگام فراهم شده است تا در شرایط شیوع بیماری کرونا حتی بدون مراجعه به مدرسه بتوانند تصمیم بگیرند و در این خصوص مراجعه به پورتال اداره کل شهر تهران ,ادار ه های آموزش و پرورش مناطق و هنرستان های فنی، حرفه ای و کاردانش، بروشورهای هدایت تحصیلی و راهنمای ثبت نام پایه دهم و .. . در فضای غیر حضوری برای دریافت اطلاعات بیشتر در اختیار دانش آموزان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار