/تکرار/مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران مطرح کرد:

برخورد با مطالبه پول برای نام نویسی در مدارس/سفارش کیف الکترونیکی دانش‌آموزان به شرکت‌های تولیدی

خبرگزاری پانا: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از هوشمندسازی همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده خبر داد و اعلام کرد: با مدارسی که برای نام نویسی از دانش آموزان پول مطالبه کنند برخورد می شود.

کد مطلب: ۱۰۹۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید علی یزدیخواه در حاشیه جشن نمادین هوشمند سازی مدارس تهران در پاسخ به پرسش خبرنگاری که عنوان کرد؛ برخی مدارس برای نام نویسی دانش آموزان پول مطالبه می کنند، افزود: در پنج هزار مدرسه چند مدرسه این طور عمل کرده اند.

وی اضافه کرد: طرح این مساله را به شکل کلی قبول ندارم ، مستند به ما اعلام کنید.

یزدیخواه گفت: اولیا و منتقدان برای طرح و پیگیری شکایات احتمالی در این زمینه می توانند به واحد بازرسی در ادارات آموزش و پرورش مراجعه و تخلفات را مستند اعلام کنند تا پیگیری و برخورد کنیم.

وی همچنین درباره اجرای طرح استفاده از تبلت دانش آموزی در مدارس شهر تهران، گفت: خرید این تبلت ها را به شرکت های تولیدی داخلی سفارش داده ایم و اعتبار آن تامین شده است. معلمان نیز درحال آموزش هستند.

یزدیخواه افزود: این تبلت ها بدون نیاز اتصال به اینترنت قابل استفاده است و دانش آموزان برای استفاده از آن کاملا خودکفا هستند؛ این تبلت ها نوعی کیف الکترونیکی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هوشمندسازی همه مدارس شهر تهران ابراز امیدواری کرد، همه مراکز آموزشی حداکثر تا 2 سال آینده هوشمند شوند.

یزدیخواه همچنین طی سخنانی در جشن نمادین هوشمند سازی مدارس شهر تهران در مجتمع آموزشی و پرورشی پسرانه شریعتی واقع در منطقه 16 آموزش و پرورش شهر تهران با ارائه گزارشی از عملكردهوشمند سازی سازی مدارس شهر تهران گفت: 71 درصد مدارس شهر تهران در قالب شبكه داخلی با هم ارتباط دارند و 94 درصد نیز به امكانات كامپیوتری مجهز هستند.

وی با اشاره به مدیریت هوشمند 84 درصد مدارس شهر تهران اضافه كرد: 42 درصد معلمان دوره آموزش محتوای الكترونیكی را گذرانده اند و 45 درصد مدارس نیزكارشناس فنی IT دارند.

مدیر كل آموزش و پرورش شهر تهران از طرح تبلت دانش آموزی نام برد و یاداور شد: از سال های گذشته موضوع سنگینی كیف دانش آموزان و حمل آن مطرح بوده است كه با دستور اكید وزیر آموزش و پرورش ، راهكار تبلت دانش آموزی برای حل این معضل در دستور كار قرار گرفته است.

یزدیخواه با اشاره به وضعیت زیر ساخت مدارس هوشمند، از تجهیز 65 درصد مدارس شهر تهران به وب سایت خبر داد، اظهار كرد: در سال تحصیلی 91- 90 میانگین كلاس های هوشمند 2 باب در هر مدرسه بوده است كه در سال 92- 91 به 4 باب افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار