پایان مبارزه بی امان ۹ ماهه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

زاهدان (پانا)- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اعلام کرد با تلاش جهادگران و همراهی بهره برداران قریب به ۲۷۰ روز مبارزه سخت و شبانه روزی با آفت بین المللی و خطرناک ملخ صحرایی مهاجر به پایان رسیده و خوشبختانه خسارت قابل ملاحظه‌ای به کشاورزی این استان وارد نشد.

کد مطلب: ۱۰۹۶۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
پایان مبارزه بی امان ۹ ماهه با آفت جهانی ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان

به گزارش اداره جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: با وجود همه مشکلات و محدودیت ها ظرف مدت ۹ ماه در ۱۵ شهرستان مرکز و جنوبی استان بطور مستمر مبارزه شیمیایی ادامه داشته وبا موفقیت این مرحله از مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را نیزبه پایان برسانیم.
او تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ اکیپ از آبان ماه سال گذشته تاکنون کار دیده بانی در سطحی بالغ بر ۴میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار و مبارزه شیمیایی در سطح ۱۸۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را با مشارکت فعال کشاورزان و بهره برداران انجام داده تا آسیب قابل توجهی به مزارع و باغات وارد نشود.
تیموری بیان کرد: ۹۷ درصد از کل میزان مبارزه با این آفت طی بهار ۹۹بوده و بیشتر ین سطح مبارزه نیز در شهرستان های نیکشهر، بمپور و ایرانشهر انجام شده است.
او تأکید کرد: بر اساس گزارش های فائو نسل های بعدی این آفت پس از تابستانگذرانی در مناطقی از هند و پاکستان در پاییز به سمت ایران و استان سیستان و بلوچستان هجوم می آورد و نیاز است که هم اکنون آمادگی های لازم برای مبارزه در سطح استان را ایجاد کنیم.
شایان ذکر است: همچنان احتمال می‌رود برخی دسته جات کوچک ملخ صحرایی از سایر استان‌ها به سوی استان سیستان و بلوچستان حمله ور شوند ولی آمادگی لازم برای مبارزه با آنها در استان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار