یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با پانا

مردم از قطار اصلاحات پیاده نشده‌اند

قاسم میرزایی‌نیکو : از قطار اصلاحات به قطار بقیه اضافه نشده است/ ممکن است بگویند اصلاح‌طلب و اصولگرا تمام است ولی اصولگرا تمام بوده و قطعا اصلاح‌طلبی تمامی ندارد

تهران (پانا)‌ - یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که باید اصلاحطلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شاخص‌های مورد نظرمردم را مورد توجه قرار داده و بر اساس آن وارد عمل شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مردم از قطار اصلاحات پیاده نشده‌اند

قاسم میرزایی‌نیکو در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه اصلاحات مجانی به دست نیامده و خیلی هزینه داده است، گفت: «فرآیند و جریانی با عنوان اصلاحات بیش از 100 سال پیش کلید خورده است، شاید از زمان حضرت امام حسین (ع) بوده است که می‌فرمایند من برای اصلاح و درست کردن [کارها] در میان امت جدم قیام کردم؛ نمی‌شود اصلاحات را ندید، هیچکس هم نیست که بگوید من اصلاحات را قبول ندارم و راه‌های اصلاحاتی وجود ندارد و اصلاحات تمام شده است. اما ممکن است عده‌ای بگویند اصلاح‌طلبان به آخر خط رسیده‌اند، بعید می‌دانم چنین حرفی هم صحت داشته باشد.»

وی ادامه داد: «اصلاح‌طلب واقعی، آرمان‌خواه است و دنبال آرمان‌هایش، مسیر را ادامه می‌دهد و فعالیت خود را جلو می‌برد. مردم ممکن است به دلیل اینکه می‌بینند هر انتخابی که می‌کنند و هر راهی که می‌روند به در بسته می‌خورند، دیگر پاسخ ندهند اما اینگونه نیست که فکر کنیم از قطار اصلاحات و تفکر اصلاح‌طلبی دست شسته‌اند یا از قطار اصلاح‌طلبان پیاده شده‌اند؛ خیر چنین نیست.»

عضو گروه مشاوران نهاد ریاست جمهوری در دوران اصلاحات افزود: «وقتی به قول آقای مطهری و دوستان دیگر در تهران 18 درصد رای می‌دهند و تعداد رای‌های باطله 8 درصد است، این نشان می‌دهد کسی از این قطار به قطار بقیه اضافه نشده است. مهم این است که با تفکری که برخی از دوستان دارند، اعتماد عمومی، توجه به صندوق رای، توجه به امیدی برای اصلاح و ... همین موارد نابود می‌شود و گرنه هیچکس اصلاح و بازسازی جریان امور نیست.»

نماینده ورامین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «همه مردم به این نتیجه رسیده‌اند که باید اشکالات ساختاری کشور برطرف شود تا بتوانند به آمال و آرزوهای خود دست پیدا کنند.»

وی با اشاره استقبال مردم در انتخابات دوره قبل مجلس گفت: «این هنر نیست که آقای قالیباف از نفر چهلم دوره قبل کمتر رای آورده است و اکنون رئیس مجلس است، این هنر نیست، اسم این نتیجه مطلوب و شاخص مناسب نیست. به نظر من مقداری آب در هاون کوبیدن است.»

اصلاح‌طلبان در انتخابات به شاخص‌های مردم توجه کنند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد:‌ «قطع یقین همه مردم توجه ویژه‌ای به این مسائل و موارد دارند و خواهند داشت. اصلاح‌طلبان جدای از مردم نیستند، جمع کثیری از مردم یعنی اصلاح‌طلبان بخش کثیری از جامعه را نمایندگی می‌کنند. ممکن است بگویند اصلاح‌طلب و اصولگرا تمام است ولی اصولگرا تمام بوده و قطعا اصلاح‌طلب تمامی ندارد، تمام ملت توجه ویژه به تغییر وضع‌شان به شکل کاملا اصلاحی توجه دارند.»

با استعفا و بود و نبود این و آن فرد، جریان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تغییر آنچنانی کند بلکه به سمت بهبود بهتر پیش خواهد رفت

میرزایی‌نیکو به انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 اشاره کرد و گفت: «اگر با شاخص‌هایی که مردم تشخیص می‌دهند، اصلاح‌طلبان هم با همان شاخص‌ها جلو بیایند، قطع یقین موفقیت ویژه حاصل می‌شود. وقتی مردم نمی‌خواهند استقبال کنند اصلاح‌طلبان هم نباید داعیه بیشتری داشته باشند و بیایند وارد شوند ولی اگر می‌توانند جامعه را نمایندگی کنند و خیلی خوب این قضیه را راهبرد کنند، تاکتیک دیگری می‌طلبد و امیدوارم با توجه به خواسته همه مردم، اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیری کنند.»

وی در پایان با اشاره به استعفای محمدرضا عارف از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، تاکید کرد: «به اعتقاد من شورای عالی اصلاح‌طلبان دارای مشکلات و ایرادهایی بوده که داخل گروهی است و مورد بحث و بررسی است تا به نتیجه برسد و با استعفا و بود و نبود این و آن فرد، جریان شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تغییر آنچنانی کند بلکه به سمت بهبود بهتر پیش خواهد رفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار