شرکت 467 دانش آموز تایبادی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

تایباد(پانا) - معاون آموزش متوسطه تایباد اعلام کرد امسال، 467 دانش آموز در آزمون ورودی نهم به دهم مدارس نمونه دولتی تایباد شرکت کردند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 467 دانش آموز تایبادی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

مصطفی فدایی، معاون آموزش متوسطه تایباد، در گفتگو با پانا گفت: از این تعداد شرکت کنندگان، 256 نفر دانش آموز پسر و 211 نفر دانش آموز دختر هستند.

او با بیان اینکه 52 درصد دانش آموزان متقاضی رشته علوم تجربی هستند؛ افزود: 42 درصد داوطلب تحصیل در رشته علوم انسانی و شش درصد داوطلب تحصیل در رشته ریاضی-فیزیک اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با پیگیری های به عمل آمده، امسال مجوز جذب دانش آموز در رشته ریاضی-فیزیک در مدارس نمونه دولتی تایباد گرفته شده است؛ تصریح کرد: این رشته فقط مورد استقبال دانش آموزان پسر قرار گرفته و با عدم استقبال از طرف دختران مواجه شده است.

معاون آموزش متوسطه تایباد عنوان کرد: تصور اشتباه در رابطه با اینکه رشته ریاضی-فیزیک فقط با روحیات پسران سازگار است، یکی از دلایل عدم استقبال دانش آموزان دختر از این رشته پرسود است.

فدایی در آخر خاطر نشان کرد: در سال های اخیر پذیرش دانشگاه فرهنگیان در رشته ریاضی-فیزیک و علوم انسانی به دلیل جمعیت نسبتا کم، زیاد است و دانش آموزان رشته ریاضی-فیزیک می توانند در رشته هایی نظیر دبیری ریاضی، دبیری فیزیک و رشته های مهندسی تحصیل کنند.

نتایج آزمون در نیمه اول مردادماه اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار