تلاش می‌کنیم تا نگرانی والدین درزمینه حفظ سلامت فرزندانشان در زمان حضور در مدرسه را رفع کنیم

شیراز (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش فارس، با تأکید بر اینکه"تلاش می‌کنیم تا نگرانی والدین در زمینه حفظ سلامت فرزندانشان در زمان شیوع ویروس کرونا در مدرسه را رفع کنیم "، عنوان کرد باید مدیران مدارس نسبت به نقش اساسی خود در پیشبرد اهداف کارگروه بهداشت و سلامت پروژه مهر که همان ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است آگاه‌تر شوند.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلاش می‌کنیم تا نگرانی والدین درزمینه حفظ سلامت فرزندانشان در زمان حضور در مدرسه را رفع کنیم

احمدعلی قهرمانی در اولین جلسه کمیته استانی بهداشت و سلامت پروژه مهر ، ویژه بازگشایی مدارس در فارس، ضمن تأکید بر لزوم حضور مستمر تمامی اعضاء در جلسات کارگروه گفت: اجرایی شدن اقدامات و برنامه‌های کارگروه سلامت و بهداشت نیازمند هماهنگی و تعامل درون و برون‌سازمانی، با هدف آماده‌سازی عمومی مدارس از نظر بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و پرورش فارس ساماندهی امور بهداشتی، آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی و حفظ سلامت دانش آموزان را از اهداف تشکیل این کارگروه عنوان کرد و گفت: مبنای فعالیت کارگروه بهداشت و سلامت پروژه مهر، توجه به بهداشت و ارتقاء سلامت به‌عنوان یک بحث کلان و مرتبط به همه حوزه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه" تلاش می‌کنیم تا نگرانی والدین در زمینه حفظ سلامت فرزندانشان در زمان شیوع ویروس کرونا در مدرسه را رفع کنیم"‌، گفت: باید مدیران مدارس نسبت به نقش اساسی خود در پیشبرد اهداف کارگروه بهداشت و سلامت پروژه مهر که همان ارتقاء سطح سلامت جسمی و روانی دانش آموزان است آگاه تر شوند.

دبیر کارگروه بهداشت و سلامت پروژه مهر و رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌وپرورش فارس نیز گفت: ضرورت توجه به‌سلامت و امور بهداشتی دانش آموزان و سامان بخشی آن در مدارس،ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان، فرهنگیان و والدین، از مهم‌ترین اهداف تشکیل این کارگروه است.

محمدعلی زارعی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، توجه به دل‌نگرانی و دغدغه خانواده‌ها، دانش آموزان و فرهنگیان و کاهش و مدیریت این استرس، نیازمند فرهنگ‌سازی، هدایت برنامه‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان یک اصل هست که باید در همه‌ مخاطبان نهادینه شود.

وی ایجاد حساسیت در کلیه سطوح ، فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اقدامات و آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی و همچنین آموزش بهداشت را در همه ارکان آموزش‌وپرورش، از اولویت‌های این کارگروه برشمرد.

پیش‌بینی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران مدارس، فرهنگیان، سرایداران و دانش آموزان قبل از بازگشایی مدارس، تهیه الزامات و امکانات سخت‌افزاری، وسایل و تجهیزات موردنیاز با اولویت مدارس حاشیه شهر و مناطق روستایی ازجمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تهیه بسته آموزشی ویژه خانواده‌ها از مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار