برگزاری نخستین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه "در مدارس فارس

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: اولین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه " با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی و انجمن خیرین راه و ترابری در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه "در مدارس فارس

جهانبخش بانشی در جلسه شورای برنامه‌ریزی فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی استان که با حضور عبدالهی معاون حمل‌ونقل اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد ، از برگزاری اولین جشنواره دانش‌آموزی "جوانه‌های راه "در سطح مدارس استان خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان بخشی از اقدامات مربوط به فرهنگ‌سازی در ایمنی راه است که علاوه بر حساس سازی افراد جامعه می‌تواند منبعی با ارزش برای تولید محتوا به زبان خود مخاطبین باشد.

وی تصریح کرد: جشنواره دانش‌آموزی جوانه‌های راه، با موضوع ایمنی رفت‌وآمد و رانندگی و با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین راه و ترابری، برگزار می‌شود.

بانشی محورهای این جشنواره را عابر آگاه، راننده قانون‌مدار، راه ایمن و خودروی ایمن عنوان کرد و گفت: این جشنواره در رشته‌های نقاشی و عکاسی برای دانش آموزان در تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم و در رشته پوستر و کاریکاتور نیز تنها برای دانش آموزان دوره متوسطه برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش فارس، هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان در مسئله بسیار مهم سوانح ترافیکی و راهکارهای پیشگیری از آن و همچنین استفاده از ظرفیت دانش آموزان در تولید محتوای تصویری جهت آگاه کردن افراد جامعه عنوان کرد.

بانشی گفت: دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای آشنایی با ضوابط عمومی و اختصاصی نحوه ارسال آثار و داوری آن‌ها، به کانون‌های فرهنگی تربیتی در سطح استان مراجعه کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز در این جلسه، گفت: حوادث جاده‌ای یکی از مشکلات جدی کشور عزیزمان ایران است و روزانه بیش از پنجاه نفر در راه‌های مواصلاتی کشور کشته و صدها نفر نیز مصدوم می‌شوند که بسیاری از این مصدومیت‌ها منجر به معلولیت در تمام عمر می‌شود.

عبدالهی یکی از راهکارهای اصلی در کاهش تصادفات ترافیکی را توجه به آموزش و فرهنگ‌سازی دانست و گفت: نقش آموزش در سنین مختلف و متناسب با شرایط اجتماعی و جایگاه افراد به‌نحوی‌که گستره کامل‌تری را در بربگیرد و ماندگاری و اقناع مناسب‌تری را ایجاد کند، در کاهش بلندمدت تلفات و خسارات رانندگی بسیار مهم است.

وی گفت: در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده دخالت دارند که هرکدام به‌نوعی در کیفیت و کمیت تردد و در جابجایی انسان‌ها، ایفای نقش می‌کنند و یا باعث ایجاد خطر تصادف می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: کودکان و نوجوانان از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه در مسئله تصادفات ترافیکی هستند، با این ‌وجود، تصادفات ترافیکی قابل‌ پیشگیری و پیش‌بینی هستند و با اتخاذ رفتارهای ایمن و توجه به ایمنی خود و دیگران، می‌توان گام‌های مهمی در کاهش آن برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار