موفقیت دیگر برای سینمای جوان لاهیجان

لاهیجان (پانا) - در درجه بندی جدید معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان ایران، دفتر لاهیجان در لیست دفاتر ممتاز قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۰۹۶۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت دیگر برای سینمای جوان لاهیجان

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، بر اساس درجه بندی جدید معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان 21 دفتر در سطح کشور به رتبه ممتاز ارتقاء یافته اند که نام دفتر انجمن سینمای جوان لاهیجان نیز در این لیست قرار دارد.

نگار نادری رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان با اعلام این خبر گفت: بر اساس نامه ارسال شده از معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران، دفاتر لاهیجان، ایلام، اراک، بندر انزلی، آبادان، بیرجند، بروجرد، بندرعباس، خرم آباد، دزفول، رفسنجان، زنجان، زاهدان، شهرکرد، سنندج، سمنان، کرمان، کرمانشاه، نجف آباد و نیشابور با توجه به جغرافیای شهری و شرایط مکانی و امکانات موجود در دفتر به عنوان دفاتر ممتاز کشوری انتخاب شده اند.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت حاصل تلاش بی وقفه پرسنل دفتر، ساسان عادلی و رحیم واعظ صالحی است، افزود : بر اساس تصمیمات جدید معاونت فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوان از این پس درجه بندی دفاتر با عناوین حمایتی، ممتاز و ویژه نامگذاری می شود خاطر نشان کرد: دفتر ممتاز مزایایی همچون حمایت‌های تجهیزاتی، حمایت های کیفی از مربیان و هنرجویان مستعد، حمایت و پشتیبانی آموزشی و موارد مشابه را شامل می شود و تلاش می شود با افزایش کیفیت استانداردهای آموزشی همچون استفاده از مربیان بهتر، توجه بیشتر به استعدادهای جوان، تامین نیازهای اولیه و ملزومات آموزشی دفتر، دانش افزایی مربیان، افزایش پذیرش هنرجویان، حمایت مالی از تولید فیلم‌های برتر و خصوصا فیلم اولی، این دفتر علاوه بر حفظ جایگاه ممتاز، آن را به جایگاه ویژه ارتقا بخشیم.

گفتنی است شهر لاهیجان از مهمترین شهرهای فرهنگی و هنری استان گیلان و خاستگاه سینماگران مطرحی چون میراحمد میراحسان، محمد سعید محصصی،حسینعلی فلاح لیالستانی، هومن بهمنش، آرمان فیاض و بسیاری از هنرمندان عرصه فیلمسازی کوتاه و سینماست.

انجمن سینمای جوان دفتر لاهیجان به عنوان دومین دفتر پس از دفتر رشت در سال 1365 رسما شروع به فعالیت نموده است. در بیش از سه دهه فعالیت این دفتر، تولید تعداد زیادی فیلم کوتاه، فارغ التحصیلی هنرجویان متعدد در رشته های تخصصی سینما به چشم می خورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار