در گفت‌وگو با پانا

محمد طاهری: به جای آنکه به زیبایی‌های فوتسال پرداخته شود، حاشیه‌هایش نشان داده می‌شود

در فوتسال جهان «وحید شمسایی» برند است؛ فدراسیون باید برای بازگشت آقای گلی جهان برنامه‌ریزی کند

تهران (پانا) - کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران معتقد است در لیگ برتر دیدارهای زیادی وجود دارد که از نظر فنی سطح بالایی دارد اما این حاشیه‌های فوتسال است که به نمایش در می‌آید.

کد مطلب: ۱۰۹۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
محمد طاهری: به جای آنکه به زیبایی‌های فوتسال پرداخته شود، حاشیه‌هایش نشان داده می‌شود

محمد طاهری در گفت‌وگو با پانا در واکنش به حاشیه‌ها و درگیری‌های اخیر لیگ برتر فوتسال ایران گفت: « این حاشیه‌ها زیبنده فوتسال ایران نیست و من اصلاً این رفتارها را نمی‌پسندم. با توجه به اینکه فوتسال ما در جهان مطرح است و در بین تیم‌های قدرتمند جهان قرار داریم، اصلاً خوب نیست درگیر این اتفاقات شویم. ولی وقتی یک رشته ورزشی جذابیت و هیجان زیادی دارد و بازیکنان بزرگی در مقابل یکدیگر بازی می‌کنند، اما فضای آن کوچک و حاشیه‌هایش زیاد باشد، کوچک‌ترین نکته آن‌قدر بزرگ نشان داده می‌شود که بگویند ورزش پرحاشیه‌ای است. »

وی ادامه داد: « من نمی‌گویم حاشیه نیست، بله حاشیه هست و تکرار می‌کنم اصلاً هم زیبنده فوتسال ایران نیست ولی حس می‌کنم به جای آنکه به زیبایی‌های فوتسال پرداخته شود، حاشیه‌هایش نشان داده می‌شود. در لیگ برتر فوتسال بازی‌های با سطح فنی بالا و جوانمردانه هم برگزار می‌شود اما هیچ بازتابی ندارد ولی حاشیه‌ها در همه شبکه‌ها پخش می‌شود. من فکر می‌کنم این حاشیه‌هایی که درست می‌شود و تا سطح بالایی رسانه‌ای هم می‌شود، باعث خواهد شد بیشتر از اینکه بُعد فنی فوتسال مورد توجه قرار بگیرد، نظر مردم به حواشی جلب شود. »

در مصاحبه‌هایی که از بچه‌های تیم ملی فوتسال می‌خوانم متوجه شدم که بچه‌ها از شرایط ناراضی‌اند و می‌گویند پاداش‌ها پرداخت نشده است و این اصلاً خوب نیست، وقتی بازیکنی تمام وقت و انرژی‌اش را گذاشته و مقامی برای کشورش کسب کرده است، قشنگ نیست که پیش از کسب مقام حرفی بزنند و بعد عمل نکنند

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال ایران درباره تعطیلات طولانی مدت برنامه‌های تیم ملی گفت: « کرونا اتفاقات را عوض کرد و کارها را به هم ریخت. قرار بود مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که انتخابی جام جهانی بود در ترکمنستان برگزار شود و امسال هم جام جهانی را داشتیم اما کرونا باعث شد شرایط عوض شود و برنامه‌ها به کل تغییر پیدا کند. این قبیل اتفاقات به ضرر فوتسال ما خواهد بود، به امید خدا هر چه زودتر با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنیم تا این اتفاق جمع شود و شاهد اردوهای مستمر تیم ملی باشیم. شرایط پیش آمده ویژه و جهانی است و همه با آن دست و پنجه نرم می‎کنند و نمی‌شود خرده گرفت که چرا برنامه‌ای وجود ندارد. به نظرم با بهتر شدن شرایط اردوهای خوب و بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار می‌شود. »

طاهری که همچنان در لیگ برتر مشغول بازی است، در ادامه درباره تأثیر بحران فدراسیون فوتبال بر وضعیت تیم ملی فوتسال و رسیدگی کمتر به این رشته گفت: « در مصاحبه‌هایی که از بچه‌های تیم ملی فوتسال می‌خوانم متوجه شدم که بچه‌ها از شرایط ناراضی‌اند و می‌گویند پاداش‌ها پرداخت نشده است و این اصلاً خوب نیست، وقتی بازیکنی تمام وقت و انرژی‌اش را گذاشته و مقامی برای کشورش کسب کرده است، قشنگ نیست که پیش از کسب مقام حرفی بزنند و بعد عمل نکنند. ولی من امیدوارم شرایط زودتر خوب شود و بچه‌های فوتسال بتوانند با ذهن باز و انگیزه خوب کارشان را ادامه دهند و شاهد این باشیم که اردوهای خوب برای تیم برگزار شود. ما نباید بگوییم چون همچین بیماری هست بخوابیم و هیچ کاری انجام ندهیم، ما می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارها را پیش ببریم همانطور که کشور‌های مدرن و صاحب سبک دارند انجام می‌دهند. »

ملی‌پوش سابق فوتسال ایران در ادامه درباره از دست رفتن آقای گلی فوتسال جهان که در اختیار وحید شمسایی بود، گفت: « این عنوان عنوانی هست که تنها متعلق به وحید شمسایی نیست، متعلق به کل ایران هست. فالکائو دو بار از فوتسال خداحافظی می‌کند اما دوباره می‌روند و او را به تیم ملی می‌آورند که در یک بازی تدارکاتی با تیمی ضعیف چند گل بزند و عنوان آقای گلی جهان را از وحید شمسایی بگیرد. آنها این‌قدر برای رسیدن به این عنوان تلاش می‌کنند ولی وقتی ما یک چنین عنوانی داشتیم و از دست دادیم، حالا برای پس گرفتن آن، چرا تلاش نکنیم؟ »

وی ادامه داد: « همه به وحید شمسایی افتخار می‌کنیم همین‌طور که به علی دایی در فوتبال افتخار کرده و می‌کنیم. وحید شمسایی در فوتسال جهان یک برند است. آنها می‌آیند چنین کارهایی را برای فالکائو انجام می‌دهند ولی ما برای چیزی که داریم ارزش قائل نیستیم. به نظرم می‌توان این کار را کرد و با راه انداختن بازی تدارکاتی با تیم‌های ضعیف این عنوان را پس گرفت، مخصوصاً با شناختی که از وحید دارم می‌دانم که او هر روز تمرین می‌کند و از نظر بدنی برای بازی مشکلی ندارد. »

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در پایان گفت: « البته شنیدم یک زمانی قرار بود تورنمنتی برگزار شود و وحید شمسایی هم در آن شرکت کند. در کل این عنوان متعلق به همه مردم ایران هست و بهتر است مسئولین فکری برای آن کنند. وحید شمسایی در آمادگی کامل به سر می‌برد و هر روز تمرین می‌کند او از لحاظ جسمانی واقعاً آماده است و به اندازه یک جوان ۲۵ ساله دارد تمرین می‌کند. به امید خدا یک اتفاقی بیفتد تا این عنوان یک‌بار دیگر به وحید شمسایی برگردد. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار