فوت 3 فعال محیط زیست در جریان اطفای آتش‌ جنگل‌های «پاوه»

تهران (پانا) - در جریان مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده جنگلی «بوزین» و «مرخیل» در شهرستان پاوه سه نفر از فعالان در حین خاموش کردن آتش جان خود را از دست دادند.

کد مطلب: ۱۰۹۳۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فوت 3 فعال محیط زیست در جریان اطفای آتش‌ جنگل‌های «پاوه»

شامگاه گذشته در جریان مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده جنگلی «بوزین» و «مرخیل» در شهرستان پاوه سه نفر از فعالان در حین خاموش کردن آتش ناپدید شدند که علی‌رغم عملیات برای نجات، این افراد جان خود را از دست دادند. در جریان اطفای حریق این منطقه، «مختار خندانی»، «یاسین کریمی» و «بلال امینی» از فعالان محیط زیست جان خود را از دست دادند.

آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل از ظهر روز پنجشنبه (5 تیر) آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

منطقه حفاظت شده‌ی بوزین و مرخیل یکی از زیباترین مناطق استان کرمانشاه است. این منطقه در شهرستان پاوه و بخشی زیادی از آن در بخش باینگان در شمال غرب استان کرمانشاه واقع شده است. هدف حفاظت از این منطقه، گونه‌ی حیوانی با ارزشی به نام شوکا است. جنگل‌های بلوط جزو جنگل‌های با ارزش ایران محسوب می‌شوند و این منطقه با درختان بلوط پوشیده شده است. پوشش گیاهی منطقه علاوه بر درختان بلوط؛ ون، بنه، کورد، ارغوان، گلابی وحشی، کیکم، زالزالک، زبان گنجشک، آلوچه، ختمی، سیاه تلو، لاله واژگون و انواع گندمیان است. در کنار شوکا به عنوان پوشش حیوانی منطقه می‌توان به پلنگ، خرس قهوه‌ای، کل و بز، خوک وحشی، گرگ، سنجاب، تشی، سیاه گوش، روباه، انواع گنجشک‌سانان، کبک، تیهو، مار پلنگی، یله‌مارو گرزه‌مار اشاره کرد.

پوشش گیاهی و حیوانی این منطقه بسیار نادر است که باعث شد تا این منطقه در سال 1374 با مساحتی برابر با 23724 هکتار به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال 1378 به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار